Coupé-ramp

Här snackas det plåt, plast och glas
Användarvisningsbild
SibbSon
GT-fanatiker
Inlägg: 495
Blev medlem: tor sep 29, 2005 12:18
Ort: Sthlm

attans...

Inlägg av SibbSon »

Jag hann tyvärr sälja bilen innan kameran hann fram =/
men jag lovar er, har man till gång till garage så går detta på ngn timme bara =) & är Mödan värt i guld ;)
Användarvisningsbild
NSX
GT-fanatiker
Inlägg: 318
Blev medlem: fre okt 07, 2005 08:17
Ort: Skellefte

Inlägg av NSX »

Jag tänkte själv montera in ljus i bakljusrampen men det visade sig att baksidan av reflexen var lackad, så då tänkte jag görra som en SibbSon skrev försöka sära på bakstycket från den yttre reflexen men den visade sig bara vilja spricka så jag gav upp innan jag förtört den.

Jag fick en idé att bara skrapa bort färgen från texten så det skulle lysa COUPÈ i mörkret. Tror det skulle vara fränt. Men som sagt jag ville inte riskera att riva sönder den.
Användarvisningsbild
Cippi
GT-fanatiker
Inlägg: 201
Blev medlem: ons jun 01, 2005 14:07
Ort: V

Inlägg av Cippi »

Jag tänkte med fixa så bara Coupé lyser men på en del ställen där texten går så är det för smalt för att man ska få nåt lyse där. Det ska nog gå att fixa till slut...
Användarvisningsbild
NSX
GT-fanatiker
Inlägg: 318
Blev medlem: fre okt 07, 2005 08:17
Ort: Skellefte

Inlägg av NSX »

Cippi skrev:Jag tänkte med fixa så bara Coupé lyser men på en del ställen där texten går så är det för smalt för att man ska få nåt lyse där. Det ska nog gå att fixa till slut...
Har du lyckats sära på bakstycket? verkar nästan omöljigt, men det kan ju vara skillnad mellan färgad och ofärgad ramp altså svart och röd. Jag har röda rampen och ska man lyckas skrapa bort färgen känns det som man måste lös med bakstycket.
Jag själv försökte skära lös bakstycket med en skalpel, men hur ska man lyckas skära på ovansidan?
Någon som vet om den svarta bakljusrampen är olackad på insidan? Så man slipper skrapa en massa färg.
audigtcoupe
GT-intresserad
Inlägg: 17
Blev medlem: sön maj 14, 2006 21:15

Inlägg av audigtcoupe »

men jag lacerade min ljusramp i lördags,ock jag körde med hår rubbing ock flytande rubbing ock våtslip ock sen klarlack.de vart fint.jag håller på ock ska sätta in ljus i couperampen men jag ska bara borra hål ock sätta i några små lamper typ15st.
projekt:audi gt-87 halft nerplockad
Användarvisningsbild
Henke_GT85
GT-fanatiker
Inlägg: 195
Blev medlem: lör apr 28, 2007 00:52
Ort: Bor

Inlägg av Henke_GT85 »

jag har också samma problem.. någon har klarlackat den tror jag, och nu är den nästan helt grå och ful.. men när jag tvättar den så syns det skit bra..
Senast redigerad av 1 Henke_GT85, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
gt_87
GT-fanatiker
Inlägg: 1624
Blev medlem: tis feb 28, 2006 09:25
Ort: Gotland

Inlägg av gt_87 »

här finns en tråd med några tips http://bilsnack.com/gt/viewtopic.php?t=1185 mvh micke
Användarvisningsbild
Henke_GT85
GT-fanatiker
Inlägg: 195
Blev medlem: lör apr 28, 2007 00:52
Ort: Bor

Inlägg av Henke_GT85 »

vart kan man få tag på våtslip papper enklast?
min ljusramp ser ut så här ifall det går att se http://www.garaget.org/?car=49357&image=431492
ifall ni kanske ser så ser det inte riktigt så bra ut.. hehe
Senast redigerad av 1 Henke_GT85, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
gt_87
GT-fanatiker
Inlägg: 1624
Blev medlem: tis feb 28, 2006 09:25
Ort: Gotland

Inlägg av gt_87 »

det finns våtslip papper på mekonomen tex eller om du har en färg affär där du bor. så ska det vara 600 papper och 1000 eller 1200 papper. har exprimenterat en hel del och detta är det som jag fått bästa resultat av mvh micke
Användarvisningsbild
Henke_GT85
GT-fanatiker
Inlägg: 195
Blev medlem: lör apr 28, 2007 00:52
Ort: Bor

Inlägg av Henke_GT85 »

tack för hjälpen skall kolla upp saken genast
Användarvisningsbild
Megiltura
GT-fanatiker
Inlägg: 285
Blev medlem: tis mar 13, 2007 10:00
Ort: Kungsbacka
Kontakt:

Inlägg av Megiltura »

Av misstag upptäckte jag det sjukaste och snabbaste samt enklaste sättet att fixa till bakrampen så den ser ut som ny...

Helsyntet motorolja, ta en trasa och gnid runt lite på rampen fungerar förvånandsvärt bra och länge.

det ni...
www.Garage11.se bilder och mycket mer.
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

Skönt tips men blir det inte kladdigt och drar till sig damm? Sen borde pollering och klarlack eller vax bli blankare.

Bruzze
Användarvisningsbild
Megiltura
GT-fanatiker
Inlägg: 285
Blev medlem: tis mar 13, 2007 10:00
Ort: Kungsbacka
Kontakt:

Inlägg av Megiltura »

nä konstigt nog fungerar det utmärkt, inget kladd. fast det kansek är dumt att strycka vita shortan mot ;)
www.Garage11.se bilder och mycket mer.
Skriv svar