höger parkerings ljus

Här ventilerar vi elfrågor och elbekymmer
Användarvisningsbild
gt_87
GT-fanatiker

höger parkerings ljus

Inlägg av gt_87 »

har helt plötsligt fått ett skumt el bekymmer. säkringen till parkerings ljuset på höger sida går hela tiden där av slocknar höger lyse bak + nummer plåts belysningen, kan gå några dar sen går säkringen. provat att kopplat bort nummer plåtsbelysningen. testat även nu att koppla bort kablarna till dragkroken men hjälper inte. någon som varit med om samma sak?/micke
Användarvisningsbild
Dr_pepper
GT-fanatiker

Inlägg av Dr_pepper »

Jag har varit med om att säkringen för min baklampa vänster bak gått sönder hela tiden. I mitt fall var det att kabelstammen som går bak hade legat o skavt mot "ryggstödsplåten" i baksätet.
Om den hänger ihop med framljusen vet jag inte, men de kan ju va värt att kolla den iaf. Bara att plocka ur baksätet så ser du den där.

Eller förresten, när du säger parkeringsljuset, menar du det fram? Eller menar du bakljuset?

Lycka till!
:(
Saab og900 Aero -88 www.garaget.org/?car=32951
Användarvisningsbild
gt_87
GT-fanatiker

Inlägg av gt_87 »

hej jo det är ju bak och fram plus nummerplåtsbelysningen som hänger ihop. jo kan ju vara värt att kolla. tack för tipset. mvh/micke
Användarvisningsbild
gt_87
GT-fanatiker

Inlägg av gt_87 »

tack du dr.pepper. kollade bakom ryggstödet och det hade skavt där. mvh micke *yes*
Användarvisningsbild
Dr_pepper
GT-fanatiker

Inlägg av Dr_pepper »

Haha :lol: Gott att de löste sig!
När jag hittade det förstod jag knappt hur något fungerade över huvudtaget, två kablar var i princip av o en tredje var renskalad från plast :)
:(
Saab og900 Aero -88 www.garaget.org/?car=32951
Användarvisningsbild
NSX
GT-fanatiker

Inlägg av NSX »

Bra att det löste sig. *yes*
Var låg problemet? Kan vara bra att veta om jag skulle få samma problem.
Användarvisningsbild
gt_87
GT-fanatiker

Inlägg av gt_87 »

jo tack. mitt va inte så allvarligt hade börjat skava lite så koppartrådarna kommit fram. hmm skumt att det funkade ändån.

Nsx: problemet var att kabelstammen hade hamnat mellan plåten bakom ryggstödet och kroken eller vad man ska kalla det som håller ryggstödet på plats. så när man hade folk i baksättet så kom stammen iklämm hårdare och orsakade kortis. mvh micke
Skriv svar