Monterade ju de nya slangarna och mina lackade kåpor m.m. och det blev kanon, det kommer snart bilder i projekttråden. Under tiden kan Ni fundera på mitt lilla bekymmer som jag råkade ut för...
Allting fungerade kalasbra och bilen gick kanon på tomgång men ju varmare bilen blev desto segare blev bilen på att återgå till tomgångsläget när man gasade... Provkörde en sväng och den stod nästan still på samma varvtal när jag släppte gasen och tryckte in kopplingen... Ex.vis vid 3000 varv...Typiskt nu när det är fräsha prylar på plats

Eftersom det hade varit sunkiga slangar så började jag kika på om jag hade missat något, men allt såg bra ut. Kollade efter vakuumläckage men hittade inget... Lossade tomgångsventilen och då gick den ner lågt i varvtal, men då blev den lite rappare på att återgå till tomgångsvarvtalet, men inte riktigt bra ändå. Kopplade en annan tomgångsventil och fick samma fenomen...
Fan, tänkte jag ungefär, fast lite värre kanske
Efter lite klurande och mer felsökning så lyckades jag hitta felet!! Återkommer med lösningen, Ni kan ju klura lite på det en stund.