Dimljusknappen?

Här ventilerar vi elfrågor och elbekymmer
quattrojonas
GT-diggare
Inlägg: 75
Blev medlem: ons feb 20, 2008 18:50

Dimljusknappen?

Inlägg av quattrojonas »

Ja som rubriken lyder.
Vart fan sitter fanskapet?
Har letat egenom hela bilen, men hittar fan inget som kan ha med skiten att göra. Skicka gärna en bild på hur den ser ut eller vart den sitter ! :D

Mvh // Jonas
Användarvisningsbild
gt_87
GT-fanatiker
Inlägg: 1624
Blev medlem: tis feb 28, 2006 09:25
Ort: Gotland

Inlägg av gt_87 »

den ska sitta precis under där strömställaren till lyset är(knappen med 2 lägen)
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

Det är inte säkert det sitter någon om du inte har originalmonterade dimljus. På min hade dom eftermonterat dimljus och sen kopplat dom som helljus! Jag fick leta på skroiten för att hitta en sån knapp. Hade tur för jag hittade en! Dimbakljusknappen brukar dock sitta där.
quattrojonas
GT-diggare
Inlägg: 75
Blev medlem: ons feb 20, 2008 18:50

Inlägg av quattrojonas »

knappen med två lägen?
Hmm.. Jag har ett vred så att säga som jag sätter på belysningen till instrumenteringen, men det kan väll ändå inte vara den eller hur? :S
Jag har det nog inte monterat original i sådant fall :S Dock så har jag ett par as fräscha dimljus från donatorbilen jag köpte i somras. *yes*
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Dimljusknappen kan du inte missa om du har en, den sitter på vänstersidan bland knapparna och om jag inte är helt snurrig så är kontaktstycket gult till den. För att få det att fungera så måste man ha ett relä, som jag tror ska sitta på plats 1 bland reläna i säkringsboxen i motorrummet. Har du en instruktionsbok, så tror jag att den finns med så du kan se vilken symbol det ska vara på knappen.

Ett annat tips är att skriva lite färre antal svordomar i forumet *yes*
quattrojonas
GT-diggare
Inlägg: 75
Blev medlem: ons feb 20, 2008 18:50

Inlägg av quattrojonas »

Okej, ska kolla efter något sådant. Ska kolla i instruktionsboken också.

Jag ber för övrigt om ursäkt för mitt ovårdade spåk.

Mvh // Jonas *yea*
Skriv svar