Relä till bränslepumpen?

Här ventilerar vi elfrågor och elbekymmer
Användarvisningsbild
Dr_pepper
GT-fanatiker
Inlägg: 162
Blev medlem: mån mar 07, 2005 13:33

Relä till bränslepumpen?

Inlägg av Dr_pepper »

Hej!

Är det någon som vet om det finns något bränslepumpsrelä in under ratten? I så fall på vilken plats, står tyvärr bara på tyska bakom panelen..

Tackar på förhand!

Fredrik
GT coupé -85
<:gt 2.2l:>lillen
GT-tok
Inlägg: 115
Blev medlem: sön mar 06, 2005 19:48
Ort: k

Inlägg av <:gt 2.2l:>lillen »

jaa det måste det finnas.. för utan den så skulle pumpen gå hela tiden och det är ju inge bra... men jag kna tyvärr inte hjälpa dig för jag har inte hittat på den heller för jag har letat men jag har inte lagt ner så mycket energi och gloo på de för min är ju inte trasig men det var bara en kul grej...
Användarvisningsbild
Dr_pepper
GT-fanatiker
Inlägg: 162
Blev medlem: mån mar 07, 2005 13:33

Inlägg av Dr_pepper »

Jag misstänker att den sitter bakom panelen vid ratten, för på "kartan" där finns det någonting med bränsle (på tyska då..).

Min pump går igång så fort tändningen är på och forsätter hela tiden, antingen får den inte upp något tryck eller så är det relät. Misstänker det sista..
Någon som känner igen problemet?
Nenne
GT-diggare
Inlägg: 54
Blev medlem: sön jun 05, 2005 21:04
Ort: G

Inlägg av Nenne »

Hmmm...pumpen skall väl inte snurra igång förrens startmotorn startar? Dvs när nyckeln vrids i 3:e läget?
Så är det på min iaf.... ::
Användarvisningsbild
Dr_pepper
GT-fanatiker
Inlägg: 162
Blev medlem: mån mar 07, 2005 13:33

Inlägg av Dr_pepper »

Jag lurar på om inte det är så det skall vara, men min har alltid gått igång med tändningen. Lite störande för den låter ganska mycket också! Vet inte om det är för att den börjar bli kass...

Hur som helst, skulle vara bra om fler skrev ett litet inlägg när er pump går igång.. På tändningen eller med startmotorn?

Fredrik
GT coupé -85
Användarvisningsbild
Krisse
GT-diggare
Inlägg: 72
Blev medlem: sön maj 08, 2005 18:19
Ort: Kramfors

Inlägg av Krisse »

För mig är det likadant som Nenne.
Användarvisningsbild
Dr_pepper
GT-fanatiker
Inlägg: 162
Blev medlem: mån mar 07, 2005 13:33

Inlägg av Dr_pepper »

Då kan vi väl nästan bestämma här och nu att pumpen skall gå igång med startmotorn! Är det någon som vet om det kan vara reläet som spökar? Jag tycker inte det ser ut som att någon dragit någon "egen" kabel till pumpen..

Fredrik
GT coupé -85
<:gt 2.2l:>lillen
GT-tok
Inlägg: 115
Blev medlem: sön mar 06, 2005 19:48
Ort: k

Inlägg av <:gt 2.2l:>lillen »

attt den går igång på tredje läget värkar lite dumt tycker ja... för om det vore så så¨kulle han vara svår startad när han har ståt i ett par dagar... han ska ju pump upp tryck för att få ut nå i spridarna och han pumpoar inte upp 5 bar under tiden du kör på start motorn tills han hoppar igång... har ja fel
Användarvisningsbild
Dr_pepper
GT-fanatiker
Inlägg: 162
Blev medlem: mån mar 07, 2005 13:33

Inlägg av Dr_pepper »

Men hur är det på din??

Fredrik
GT coupé -85
Användarvisningsbild
SibbSon
GT-fanatiker
Inlägg: 495
Blev medlem: tor sep 29, 2005 12:18
Ort: Sthlm

bättre sent än aldrig..

Inlägg av SibbSon »

Relät sitter under huven i säkringsboxen, kommer inte ihåg vilket nr, men min har en aluminiumkåpa som är ca 2cm bred/hög..
Har bytt min för den pajjade helt, sitter en motor/magnet som får kraft & skjuter från när tändningen går på, så den går ej på startmotorn *hehe*
GTCOUPE
GT-fanatiker
Inlägg: 170
Blev medlem: tor sep 11, 2008 20:22

Inlägg av GTCOUPE »

bränsle pumpen ska starta vid andra läget precis innan själva startläget den ska då gå i ca 5 sec för att pumpa upp tryck :)
phille_hbg
GT-fanatiker
Inlägg: 264
Blev medlem: tis maj 26, 2009 12:28
Ort: Helsingborg

Inlägg av phille_hbg »

GTCOUPE skrev:bränsle pumpen ska starta vid andra läget precis innan själva startläget den ska då gå i ca 5 sec för att pumpa upp tryck :)
har ni samma motor? samma pumpar? årsmodeller på bilarna?

min går inget alls innan startmotorn börjar snurra, men därefter så spinner den ju på hela tiden.

som det känns i denna tråden så verkar det vara lite 50/50..?

jag har HY-motorn i min Audi 90 årsmodell -85.
kan ju skilja lite mellan diverse motorer, elsystem och sådär också.
Nergal
GT-intresserad
Inlägg: 15
Blev medlem: fre jul 24, 2009 12:23

Inlägg av Nergal »

Ingen som nämnt det men bränslepump heter om jag inte missminner mig Kraftstoff pumpe.
Kan du kolla själv vilket relä det är.
Skriv svar