Sida 1 av 1
Relä till bränslepumpen?
Postat: fre jul 01, 2005 22:05
av Dr_pepper
Hej!
Är det någon som vet om det finns något bränslepumpsrelä in under ratten? I så fall på vilken plats, står tyvärr bara på tyska bakom panelen..
Tackar på förhand!
Fredrik
GT coupé -85
Postat: lör jul 02, 2005 14:17
av <:gt 2.2l:>lillen
jaa det måste det finnas.. för utan den så skulle pumpen gå hela tiden och det är ju inge bra... men jag kna tyvärr inte hjälpa dig för jag har inte hittat på den heller för jag har letat men jag har inte lagt ner så mycket energi och gloo på de för min är ju inte trasig men det var bara en kul grej...
Postat: mån jul 04, 2005 01:35
av Dr_pepper
Jag misstänker att den sitter bakom panelen vid ratten, för på "kartan" där finns det någonting med bränsle (på tyska då..).
Min pump går igång så fort tändningen är på och forsätter hela tiden, antingen får den inte upp något tryck eller så är det relät. Misstänker det sista..
Någon som känner igen problemet?
Postat: mån jul 04, 2005 12:44
av Nenne
Hmmm...pumpen skall väl inte snurra igång förrens startmotorn startar? Dvs när nyckeln vrids i 3:e läget?
Så är det på min iaf....

Postat: mån jul 04, 2005 16:07
av Dr_pepper
Jag lurar på om inte det är så det skall vara, men min har alltid gått igång med tändningen. Lite störande för den låter ganska mycket också! Vet inte om det är för att den börjar bli kass...
Hur som helst, skulle vara bra om fler skrev ett litet inlägg när er pump går igång.. På tändningen eller med startmotorn?
Fredrik
GT coupé -85
Postat: mån jul 04, 2005 16:52
av Krisse
För mig är det likadant som Nenne.
Postat: mån jul 04, 2005 23:05
av Dr_pepper
Då kan vi väl nästan bestämma här och nu att pumpen skall gå igång med startmotorn! Är det någon som vet om det kan vara reläet som spökar? Jag tycker inte det ser ut som att någon dragit någon "egen" kabel till pumpen..
Fredrik
GT coupé -85
Postat: tis jul 05, 2005 17:03
av <:gt 2.2l:>lillen
attt den går igång på tredje läget värkar lite dumt tycker ja... för om det vore så så¨kulle han vara svår startad när han har ståt i ett par dagar... han ska ju pump upp tryck för att få ut nå i spridarna och han pumpoar inte upp 5 bar under tiden du kör på start motorn tills han hoppar igång... har ja fel
Postat: tis jul 05, 2005 20:46
av Dr_pepper
Men hur är det på din??
Fredrik
GT coupé -85
bättre sent än aldrig..
Postat: lör nov 25, 2006 01:17
av SibbSon
Relät sitter under huven i säkringsboxen, kommer inte ihåg vilket nr, men min har en aluminiumkåpa som är ca 2cm bred/hög..
Har bytt min för den pajjade helt, sitter en motor/magnet som får kraft & skjuter från när tändningen går på, så den går ej på startmotorn

Postat: tis aug 11, 2009 22:02
av GTCOUPE
bränsle pumpen ska starta vid andra läget precis innan själva startläget den ska då gå i ca 5 sec för att pumpa upp tryck

Postat: ons aug 12, 2009 04:44
av phille_hbg
GTCOUPE skrev:bränsle pumpen ska starta vid andra läget precis innan själva startläget den ska då gå i ca 5 sec för att pumpa upp tryck

har ni samma motor? samma pumpar? årsmodeller på bilarna?
min går inget alls innan startmotorn börjar snurra, men därefter så spinner den ju på hela tiden.
som det känns i denna tråden så verkar det vara lite 50/50..?
jag har HY-motorn i min Audi 90 årsmodell -85.
kan ju skilja lite mellan diverse motorer, elsystem och sådär också.
Postat: ons aug 12, 2009 06:07
av Nergal
Ingen som nämnt det men bränslepump heter om jag inte missminner mig Kraftstoff pumpe.
Kan du kolla själv vilket relä det är.