Tjuvkopplad bränslepump!

Här ventilerar vi elfrågor och elbekymmer
Användarvisningsbild
Dr_pepper
GT-fanatiker
Inlägg: 162
Blev medlem: mån mar 07, 2005 13:33

Tjuvkopplad bränslepump!

Inlägg av Dr_pepper »

Jag har tidigare haft uppe trådar om min bränslepump och att den startar så fort tändningen är på.. Nu har jag tillslut hittat en "tjuvkoppling" bland reläna under ratten.
En sladd är kopplad till ett av stiften i en kopplingsdosa, drar man ut sladden slutar pumpen att gå.

Är det någon som vet vart den blåa kopplingsdosan kommer ifrån och vart den skall sitta i vanliga fall?

Hur bifogar man bilder från hårddisken?

Fredrik
GT coupé -85
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Verkar ju som någon har haft ett kasst bränslerelä och inte haft råd att byta det utan "fulat" istället...

Bilderna måste ligga på internet, det brukar finnas lite gratissidor att ladda upp dem på. Maila mig på edis@gtcoupe.se så kan jag lägga upp de tillfälligt annars.
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Här är bilden:
Bild
Användarvisningsbild
black_driver
GT-diggare
Inlägg: 75
Blev medlem: tis okt 12, 2004 16:13
Ort: H
Kontakt:

Inlägg av black_driver »

trasigt relä´ och någon som har kopplat pumpen till tändningen
Emil
Inlägg: 3
Blev medlem: tor maj 26, 2005 14:33
Ort: Nyn
Kontakt:

Re: Tjuvkopplad bränslepump!

Inlägg av Emil »

Dr_pepper skrev:Jag har tidigare haft uppe trådar om min bränslepump och att den startar så fort tändningen är på.. Nu har jag tillslut hittat en "tjuvkoppling" bland reläna under ratten.
En sladd är kopplad till ett av stiften i en kopplingsdosa, drar man ut sladden slutar pumpen att gå.

Är det någon som vet vart den blåa kopplingsdosan kommer ifrån och vart den skall sitta i vanliga fall?

Hur bifogar man bilder från hårddisken?

Fredrik
GT coupé -85
Har problem med min bränslepump också. Den la av helt och hållet och jag konstaterade att jag inte hade någon ström fram till den. Drog nya kablar direkt från tändningen bara för att ta mig hem. Hur ska detta kopplas egentligen? Jag hittar inget relä.
Användarvisningsbild
Dr_pepper
GT-fanatiker
Inlägg: 162
Blev medlem: mån mar 07, 2005 13:33

Inlägg av Dr_pepper »

Är det stora reläet längst ner bränslereläet?

Fredrik
GT coupé -85
Användarvisningsbild
Dr_pepper
GT-fanatiker
Inlägg: 162
Blev medlem: mån mar 07, 2005 13:33

Inlägg av Dr_pepper »

Idag så tog jag tag i mitt problem och följde sladden som är kopplad i den blå dosan på bilden. Sladden ledde till en söt liten sockerbit som delade en grön-gul sladd, sladden till bränslepumpen... Efter upptäckten var det bara att skruva ihop grön-gul till grön-gul istället för grön-gul till blå och problemet var löst. Svårare var det inte! :)
Man kan fråga sig varför någon har fulat sig sådär för bilen fungerar fint. När man slår på tändningen så bygger pumpen upp trycket någon sekund och stannar därefter. Precis som den skall...

Äntligen ett litet, men ack så störande, problem ur världen! *hehe*

Fredrik
GT coupé -85
Skriv svar