Sida 1 av 1
Tjuvkopplad bränslepump!
Postat: tis aug 09, 2005 18:46
av Dr_pepper
Jag har tidigare haft uppe trådar om min bränslepump och att den startar så fort tändningen är på.. Nu har jag tillslut hittat en "tjuvkoppling" bland reläna under ratten.
En sladd är kopplad till ett av stiften i en kopplingsdosa, drar man ut sladden slutar pumpen att gå.
Är det någon som vet vart den blåa kopplingsdosan kommer ifrån och vart den skall sitta i vanliga fall?
Hur bifogar man bilder från hårddisken?
Fredrik
GT coupé -85
Postat: tis aug 09, 2005 21:20
av Edis
Verkar ju som någon har haft ett kasst bränslerelä och inte haft råd att byta det utan "fulat" istället...
Bilderna måste ligga på internet, det brukar finnas lite gratissidor att ladda upp dem på. Maila mig på
edis@gtcoupe.se så kan jag lägga upp de tillfälligt annars.
Postat: ons aug 10, 2005 21:27
av Edis
Här är bilden:

Postat: sön aug 14, 2005 15:10
av black_driver
trasigt relä´ och någon som har kopplat pumpen till tändningen
Re: Tjuvkopplad bränslepump!
Postat: mån aug 15, 2005 21:21
av Emil
Dr_pepper skrev:Jag har tidigare haft uppe trådar om min bränslepump och att den startar så fort tändningen är på.. Nu har jag tillslut hittat en "tjuvkoppling" bland reläna under ratten.
En sladd är kopplad till ett av stiften i en kopplingsdosa, drar man ut sladden slutar pumpen att gå.
Är det någon som vet vart den blåa kopplingsdosan kommer ifrån och vart den skall sitta i vanliga fall?
Hur bifogar man bilder från hårddisken?
Fredrik
GT coupé -85
Har problem med min bränslepump också. Den la av helt och hållet och jag konstaterade att jag inte hade någon ström fram till den. Drog nya kablar direkt från tändningen bara för att ta mig hem. Hur ska detta kopplas egentligen? Jag hittar inget relä.
Postat: tor nov 17, 2005 15:42
av Dr_pepper
Är det stora reläet längst ner bränslereläet?
Fredrik
GT coupé -85
Postat: ons dec 21, 2005 22:07
av Dr_pepper
Idag så tog jag tag i mitt problem och följde sladden som är kopplad i den blå dosan på bilden. Sladden ledde till en söt liten sockerbit som delade en grön-gul sladd, sladden till bränslepumpen... Efter upptäckten var det bara att skruva ihop grön-gul till grön-gul istället för grön-gul till blå och problemet var löst. Svårare var det inte!

Man kan fråga sig varför någon har fulat sig sådär för bilen fungerar fint. När man slår på tändningen så bygger pumpen upp trycket någon sekund och stannar därefter. Precis som den skall...
Äntligen ett litet, men ack så störande, problem ur världen!
Fredrik
GT coupé -85