Problem med fukt.
Problem med fukt.
Är det någon mer än jag som verkar få fuktproblem i fördelarlock m.m. när bilen står ute?
Torkade ur locket och gjorde rent alla kontakter och dylikt och sedan gick bilen bra i 2 veckor. Sedan stod bilen still i en hel regnig helg och sedan var problemet med hackandet tillbaka igen.
Lock,rotor och tänstift är i bra skick i övrigt.
Torkade ur locket och gjorde rent alla kontakter och dylikt och sedan gick bilen bra i 2 veckor. Sedan stod bilen still i en hel regnig helg och sedan var problemet med hackandet tillbaka igen.
Lock,rotor och tänstift är i bra skick i övrigt.
överslag..
har du kollat tändkablarna med? så det inte är överslag i dom?
så hade ja på min golf.. och likaså var det gamla tändstift på den..
så hade ja på min golf.. och likaså var det gamla tändstift på den..
Hej.
Tändstiften är fräscha (NGK).
Vad gäller tändkablarna så har jag funderat på samma sak men ändå inte kunnat bevisa att det är något fel på dom.
Om det är överslag i någon kabel så borde väl problemet bli ännu värre vid högre motorvarv?
Jag funderade på om det var bränslepumpen som strulade men efter att jag hade gjort rent alla tänddetaljer i motorn i somras så gick ju bilen problemfritt i 2 veckor.
Problemet är inte så allvarligt egentligen men det stör eftersom det visar att någonting inte är riktigt friskt i motorn.
Tändstiften är fräscha (NGK).
Vad gäller tändkablarna så har jag funderat på samma sak men ändå inte kunnat bevisa att det är något fel på dom.
Om det är överslag i någon kabel så borde väl problemet bli ännu värre vid högre motorvarv?
Jag funderade på om det var bränslepumpen som strulade men efter att jag hade gjort rent alla tänddetaljer i motorn i somras så gick ju bilen problemfritt i 2 veckor.
Problemet är inte så allvarligt egentligen men det stör eftersom det visar att någonting inte är riktigt friskt i motorn.
-
- GT-tok
- Inlägg: 109
- Blev medlem: fre okt 08, 2004 18:04
- Ort: G
Jag gjorde rent alla kontakter på tändspolen, men jag tänkte aldrig på att man kanske skulle ha kollat lite mer ingående på den.
Efter att jag hade gjort rent spolen så gick ju bilen bra i cirka 2 veckor så då tänkte jag inte mer på det.
Jag ska ta och kolla tändspolen lite mer ingående.
Är det svårt och dyrt att byta tändspolen?
Efter att jag hade gjort rent spolen så gick ju bilen bra i cirka 2 veckor så då tänkte jag inte mer på det.
Jag ska ta och kolla tändspolen lite mer ingående.
Är det svårt och dyrt att byta tändspolen?
-
- GT-tok
- Inlägg: 109
- Blev medlem: fre okt 08, 2004 18:04
- Ort: G
Ska kolla upp lite priser efter att jag har kollat om den är trasig.
Har en fråga till angående fuktproblem.
När det har regnat ganska kraftigt så får jag missljud från (tror jag iaf) generatorn. Trots att drivremmarna är relativt nya och rätt spända så får jag detta missljud. Kanske slirar drivremmarna lite ändå, men då borde ju generatorn ladda lite sämre va?
Missljudet brukar försvinna efter några dagar men det är ganska jobbigt ändå eftersom ljudet hörs ganska tydligt.
Finns det något enkelt sätt att få bukt med problemet eller är det bara att acceptera läget?
Har en fråga till angående fuktproblem.
När det har regnat ganska kraftigt så får jag missljud från (tror jag iaf) generatorn. Trots att drivremmarna är relativt nya och rätt spända så får jag detta missljud. Kanske slirar drivremmarna lite ändå, men då borde ju generatorn ladda lite sämre va?
Missljudet brukar försvinna efter några dagar men det är ganska jobbigt ändå eftersom ljudet hörs ganska tydligt.
Finns det något enkelt sätt att få bukt med problemet eller är det bara att acceptera läget?
kolla.
be nån stå å kolla på fördelarn medans du startar.
Min slog de nämligen gnistor ur kabeln.
Böt kabeln sen så gick den helt kanon.
Min slog de nämligen gnistor ur kabeln.
Böt kabeln sen så gick den helt kanon.