Fläktsystem trasigt :S

Här ventilerar vi elfrågor och elbekymmer
Fegis
GT-fanatiker
Inlägg: 647
Blev medlem: sön aug 24, 2008 16:49
Ort: Tidaholm

Fläktsystem trasigt :S

Inlägg av Fegis »

Startade min pärla idag för att åka till skövde för att hämta bromsbelägg idag.. trodde jag.. skrapa rutorna och allting då men när jag väl satta mig i bilen så var det alldeles tyst för tyst.. fläkten/fläktsystemet funka inte överhuvudtaget :S funkade ju utmärkt senast igår.. Iaf försäker ändra fläktläge men den sitter fast på "3an" tänkte att den frusit fast, hmm sen gjorde jag ett kanske lite väl klantig grej.. provade att dra till mig den där pluppen man reglerar fläkthastigheten o swosch så hade jag den i handen :S jag drog inte ens hårt. Och den ville gick inte trycka tillbaka den heller :( provade med att starta om bilen ca 4ggr utan något bättre resultat.. så vad ska jag göra :S
Scorpio86
GT-fanatiker
Inlägg: 284
Blev medlem: tor dec 20, 2007 02:08

Inlägg av Scorpio86 »

troligtvis så har själva reglaget bränts sig och smält ihop som vanligt och då brände säkringen till fläkten
Fegis
GT-fanatiker
Inlägg: 647
Blev medlem: sön aug 24, 2008 16:49
Ort: Tidaholm

Inlägg av Fegis »

får kolla upp detta med säkringarna det andra smält ihop :O vart exakt sitter det? så kollar ja det me
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Pluppen ska gå att ta bort på det viset. Drar man ut de andra reglagen också så kan man även peta bort själva "dekorpanelen" med skalorna.

Har inget bra tips på vad det kan vara, ville bara säga att det ska gå att ta loss pluppen m.m. *yes*

Säkringarna hittar du i motorrummet, längst upp till höger. Vilken säkring som är vilken ser du i locket på säkringsburken.
Användarvisningsbild
Emil90q20v
GT-fanatiker
Inlägg: 337
Blev medlem: tor jun 28, 2007 22:33
Ort: Halmstad

Re: Fläktsystem trasigt :S

Inlägg av Emil90q20v »

hejsan!

Det är samma fläktreglage som i alla gamla vw , golf , passat , jetta , transporter mm ...

Har ett par liggandes om du inte hittar ...

Mvh Emil , Halmstad
Fegis
GT-fanatiker
Inlägg: 647
Blev medlem: sön aug 24, 2008 16:49
Ort: Tidaholm

Inlägg av Fegis »

Jag vet vart säkringarna sitter ^^ Men jag startade bilen och körde iväg en runda, tog 2minuter då dog stereon hehe, sen började den leva igen. Och fläktaset har gått igång med nu precis när jag kom hem så jag lät den stå på tomgång lite för att kolla så det inte fläkten skulle dö igen, men det gjorde den inte, ska snart ut o kolla igen men verkar som det är batteriet som är kasst tror jag. Sen angående den där nedrans fläktpluppen hur f¨år man tillbaka den? för trycker jag in den där den ska sitta är det ett enda hål utan något man kan trycka in den på :S Så något måste ju ha lossnat :( Men får ta itu med det imorgon då det är ljust ute.. (har inget garage)
Fegis
GT-fanatiker
Inlägg: 647
Blev medlem: sön aug 24, 2008 16:49
Ort: Tidaholm

Inlägg av Fegis »

Okej nu funkar 0,1,2 men inte 3.an på fläkten =) woho fast förut funkade bara 3.an :S jaja får ta det en annan dag.. tack edis för tipset att man kunde ta bort alla dom där "reglagen" sparade mkt tid nu när den hoppade ur för 2.a gången
Skriv svar