Hello boys.. håller på lite med min kabel härva och insåg att tejb bitarna losnat..
så ja undrar om ngn kan hjälpa mig me att tala om vilka kontakter som går vart etc.
denna kontakt har 2 stift men tre ledare ut o sitter i närheten av tändspolen.
är reädd för att ja måste ta en bättre bild...
kabelhärva motor kontackter etc..
kabelhärva motor kontackter etc..
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
-
- GT-fanatiker
- Inlägg: 674
- Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
- Ort: N
bild ett ser ut att vara till den prylen som sitter vid tändspolen/batteriet. där är det bara en förgrening inne i kontakten som går vidare till en annan kontakt på bild 2.bild 2 den blå kontakten går till kallstarten dom två lösa kablarna går nog antagligen till tempgivaren den svarta med tre kablar tror jag gick till spjällhuset nån av dom två bruna går till tillsatsluftsliden/tomgångsmotorn. och den andra går till nån plast pryl vid luft burken. Det är vad jag kommer i håg iaf inte 100% säkert att det är rätt.
Första bilden: skall kopplas på ovansidan av en vakuumklocka som sitter på torpedväggen mellan batteriboxen och servobehållaren.
Andra bilden..från vänster:
Blåa kontakten är Kallstarten
2 st Svarta kontakter är en vardera till Spjällhuset och Tomgångsmotorn.
Bruna kontakten kopplas till en lång kabel som går till en sak som ser ut som en Bosch-dumpventil(men denna är grå/brun och inte svart) som sitter intryckt baktill i luftburken.
2 st ensamma kablar med varsin liten gummituta på går till tempgivaren som sitter bak på ventilkåpan.
Den högra Bruna kopplas till en kontakt baktill på toppen under fördelaren, bredvid ett vakuumuttag med två uttag.
...men en tanke, har inte du fel motor i bilen för dessa kablar?
Andra bilden..från vänster:
Blåa kontakten är Kallstarten
2 st Svarta kontakter är en vardera till Spjällhuset och Tomgångsmotorn.
Bruna kontakten kopplas till en lång kabel som går till en sak som ser ut som en Bosch-dumpventil(men denna är grå/brun och inte svart) som sitter intryckt baktill i luftburken.
2 st ensamma kablar med varsin liten gummituta på går till tempgivaren som sitter bak på ventilkåpan.
Den högra Bruna kopplas till en kontakt baktill på toppen under fördelaren, bredvid ett vakuumuttag med två uttag.
...men en tanke, har inte du fel motor i bilen för dessa kablar?
Bilarna: http://www.garaget.org/quattro
Audi coupe quattro -87
Audi coupe quattro -87
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Gröna till höger är till "uppvärmningsventilen?" (klumpen på blocket som soppaledningarna går genom iaf.)
Svarta uppe till vänster kopplas uppe på den övre kylarslangens in/ut fram på toppen. Tillägg, det borde även finnas en liten kabel till vattentempgivaren Under den övre kylarslangens in/ut, ser den inte på bilden..
De i mitten är till oljetryck/temp(?)-givarna (2st) på blocket under Vattenröret dock vet jag inte vilken som går till vilken där riktigt.. och på min bil är det en som blivit "över"..
Den vita minns jag inte tyvärr.
Svarta uppe till vänster kopplas uppe på den övre kylarslangens in/ut fram på toppen. Tillägg, det borde även finnas en liten kabel till vattentempgivaren Under den övre kylarslangens in/ut, ser den inte på bilden..
De i mitten är till oljetryck/temp(?)-givarna (2st) på blocket under Vattenröret dock vet jag inte vilken som går till vilken där riktigt.. och på min bil är det en som blivit "över"..
Den vita minns jag inte tyvärr.
Bilarna: http://www.garaget.org/quattro
Audi coupe quattro -87
Audi coupe quattro -87
Den vita är ingen dimljuskontakt. Den ska kopplas någonstans kring fördelaren, under den vid blocket, men jag minns inte till vad.
Den sitter i samma härva som resten av de där kablarna som sträcker sig framåt längs vattenröret så då ska den antagligen kopplas någonstans längs vattenröret.
Den sitter i samma härva som resten av de där kablarna som sträcker sig framåt längs vattenröret så då ska den antagligen kopplas någonstans längs vattenröret.
Bilarna: http://www.garaget.org/quattro
Audi coupe quattro -87
Audi coupe quattro -87
den går nog till diffen eller back brytaren på lådansleeper skrev:Den vita är ingen dimljuskontakt. Den ska kopplas någonstans kring fördelaren, under den vid blocket, men jag minns inte till vad.
Den sitter i samma härva som resten av de där kablarna som sträcker sig framåt längs vattenröret så då ska den antagligen kopplas någonstans längs vattenröret.
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu