Hel och halv ljus samt fläkten funkar ej...?

Här ventilerar vi elfrågor och elbekymmer
Fredde86
Inlägg: 2
Blev medlem: tor apr 16, 2009 05:34

Hel och halv ljus samt fläkten funkar ej...?

Inlägg av Fredde86 »

Tja!

har precis gjort ett Audi GT 1985 inköp.
Går hur bra som helst men, en kväll så dog halv och hel ljus samt vindrute torkarna totalt..
Trodde spaken i rattstången brunnit, men blinkersen fungerar fortf...?
Och det går att blinka med helljuset....

Vad kan detta nu vara..?

Tipps är varmt välkomna...

Bilen är som sagt nyinköppt, men kommer bli något alldelse speciellt..
Har JB magnesium Formel 1 splitt fälgar med bult cirkeln 108/4 som passar utmärkt på bilen.
15"x9.5 breda som kommer ge den bra väghållning för att inte tala om att bara fälgarna väger 1.2kg styck...

Ge mig bra tipps så kommer ni få se denna vackra bil på banan i sommar..!
Användarvisningsbild
coupesudden
GT-fanatiker
Inlägg: 255
Blev medlem: fre jan 18, 2008 18:44
Ort: sunne

Inlägg av coupesudden »

det kan va det GRÅ reläet i säkringsboxen ...lätt att kolla ... sätt på torkarna och håll inne ljustutan ... börjar torkarna funka då så e det det reläet !!

//mvh janne sundin
Fredde86
Inlägg: 2
Blev medlem: tor apr 16, 2009 05:34

Inlägg av Fredde86 »

Testade, fläkten går igång när jag kör med ljustutan, men inte torkarna... hmm...
Användarvisningsbild
coupesudden
GT-fanatiker
Inlägg: 255
Blev medlem: fre jan 18, 2008 18:44
Ort: sunne

Inlägg av coupesudden »

mmm men testa att byta relät !! =) brukar va det som går ...

// mvh janne sundin
Användarvisningsbild
pashans
GT-intresserad
Inlägg: 33
Blev medlem: tis maj 26, 2009 08:13

Inlägg av pashans »

Jag har samma problem och de uppstod efter en kollision med ett rådjur för några veckor sedan. Jag har köpt ett nytt X-relä för 409:- (som var större men dock inte grått) men jag får det inte att fungera ändå. Tacksam för svar. Hälsningar, Hans Norell.
GT-Bjorn
GT-fanatiker
Inlägg: 168
Blev medlem: sön okt 15, 2006 12:06

Inlägg av GT-Bjorn »

Jag har fått likande problem två gånger. Ena gången var det reläet. Andra gången var det glapp i tändningsplattan i tändningslåset.. Vet dock inte om det kan hjälpa dig men det hjälpte mot mina fel iallafall..
Användarvisningsbild
pashans
GT-intresserad
Inlägg: 33
Blev medlem: tis maj 26, 2009 08:13

Felet är lokaliserat.

Inlägg av pashans »

Hej. Jag upptäckte när jag var i kabelmattorna under ratten och for att någon tidigare ägare förbikopplat en kabel från rattkablaget och installerat ett separat helljusrelärelä. Det var säkringen till detta som brunnit. Nu funkar allt igen som det skall´men hur länge :: ? Jag kommer nog att koppla tillbaka originalkablaget och felsöka för något måste ju ha orsakat "bypassoperationen". Spännande med bilar, men just nu är jag glad :D . Hälsningar, Hans.
Nergal
GT-intresserad
Inlägg: 15
Blev medlem: fre jul 24, 2009 12:23

Inlägg av Nergal »

Det är inte bara att han ville skona tändningslåset från strömmen till helljuset då?
Användarvisningsbild
pashans
GT-intresserad
Inlägg: 33
Blev medlem: tis maj 26, 2009 08:13

Inlägg av pashans »

Ja så kan det ju vara. Det funkar ju nu som sagt så jag låter det nog vara så. En hel del komponenter verkar ju sitta ihop eftersom varken kupéfläkt eller vindrutetorkare fungerade förut.
Skriv svar