mätarhus urquattro

Här ventilerar vi elfrågor och elbekymmer
lelleal
GT-tok
Inlägg: 142
Blev medlem: tor jul 17, 2008 20:45

mätarhus urquattro

Inlägg av lelleal »

hej mitt mätarhus är hel dött va kan ha hänt säkring ?
mvh
ur_quattro
GT-intresserad
Inlägg: 45
Blev medlem: fre maj 26, 2006 17:04
Ort: Lycksele

Re: mätarhus urquattro

Inlägg av ur_quattro »

lelleal skrev:hej mitt mätarhus är hel dött va kan ha hänt säkring ?
mvh
tvär hände de bara lr använde du en start hjälp för att lada bateriet?
ja har inget elchema på mätar huset men de finns en över stöms diod på mätar huset som går sönder om bilen får för hög ström i sig.
lyser några varnings lampor? t,ex oljelampa ladlampa? om de gör de så kan du börja med att mätta om du har någon ström till den nedersta knappen på vänster sida av mätarhuset. alltså knappen som man ställer instrument belysningen. dom knapparna brukar krångla. hittar du inte felet så kan du slå mig en signal alltid lättare att prata än att skriva.

Mvh Larry 0738185236
lelleal
GT-tok
Inlägg: 142
Blev medlem: tor jul 17, 2008 20:45

Inlägg av lelleal »

ja hadde tagit loss 2 relän i motorutrymet igår för ja grejjade med huvgångjärna så ja ryckte i dom lite så funka de .
tur att de kan va enkla fel ibland *yes*
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Gött att det ordnade sig!
ur_quattro
GT-intresserad
Inlägg: 45
Blev medlem: fre maj 26, 2006 17:04
Ort: Lycksele

Inlägg av ur_quattro »

lelleal skrev:ja hadde tagit loss 2 relän i motorutrymet igår för ja grejjade med huvgångjärna så ja ryckte i dom lite så funka de .
tur att de kan va enkla fel ibland *yes*
okay ja men då gick ja till yterligheter:-) men skönt att de funkar. ja prövade själv att starta en uris med start hjälp å de visade sig att de inte var någon bra ide. mätar huset gick sönder av över ström . men de var ganska lätt fixat av en tv reparatör som bytte några dioder. så de var de första ja tänkte var fel på din bil.

Mvh L
Skriv svar