Bara att döma av bilden så ser det ut som de sticker upp ur batteri hållaren.
Jag tror inte det måste vara fler sladdar i den stora kontakten.. Men kan ha fel.
Jag kollade på min 86:a och på den gick det två gröna kablar till minus (och en röd med gula fläckar) och till plus på spolen gick det två (eller om det var tre) svarta sladdar.
Hittade även en brun kabel med en sådan kabelsko som på din bild som satt jordad i sidan på batterilådan.
anslöt alla sladdar nu och mätt och tittat fick ju ingen gnista men tror spolen är gången vet ej för under startläge har jag enbart 9,6 volt :P och o då mätte jag tändsladden mellan spolen och fördelaren hmm tror inte det ska vara så riktigt har för mej att det ska vara lite mer volt där i XD:P:P:P
GTCOUPE skrev:anslöt alla sladdar nu och mätt och tittat fick ju ingen gnista men tror spolen är gången vet ej för under startläge har jag enbart 9,6 volt :P och o då mätte jag tändsladden mellan spolen och fördelaren hmm tror inte det ska vara så riktigt har för mej att det ska vara lite mer volt där i XD:P:P:P
Det kan vara lite lurigt att mäta spänning under belastning, speciellt om man har en spole i närheten och framförallt om du mäter samtidigt som du kör startmotorn.
hmm vet inte riktigt hur jag ka kunna förklara felet mer en att alla sladdar är på spolen och jorning och alla sladdar är på på fördelaren men ingen gnista:(
så löste allting med tädningen o allt det var ett kabelbrott på jord kabeln från tändnings modulen:) vilken tid det tog att hitta det :P blev så sur på att så till sist så tog jag bort hela kabelstammen till tändningmodulen och satte mej och mätte igenom och till sist hittade jag felet:)