Halvljusglapp

Här ventilerar vi elfrågor och elbekymmer
Tomas-GT 86:a
Inlägg: 4
Blev medlem: sön aug 07, 2005 22:04
Ort: G

Halvljusglapp

Inlägg av Tomas-GT 86:a »

Hallo!
Mitt halvljus sattes igång varje gång jag blinkade eller satte igång vindrutetorkarna. Det var ganska irriterande för att dom fungerade inte alls ibland. Började fundera på vad felet var. Så började pilla på lite kablar i bilen. När jag hittade kabeln som var anledningen till glappet så drog jag i den. Men det skulle jag inte ha gjort. Det började gnistra som fan. Klantig som jag är så hade jag glömt slå av tändningen (hade på tändningen för att kunna se halvljuset). Så jag slog av tändningen och gjorde ett försök att lossa på kablarna som satt bakom blinkersspaken. Än en gång började det gnistra som fan men slutade inte där utan det började ryka som fan inne i bilen :: .När jag tittade på en av dom kablarna så var den sönder bränd. Så jag var tvungen att börja kolla vart denna kabel gick. Fick ta ner ratt och intrumentbräda och och spanade i hopp om att inte hela kabeln hade bränts. Efter ett tag så hittade jag vart denna kabel gick. Upp till säkringsdosan. Lossade på säkringshållaren och såg att kabeln var bränd upp till kontakten :cry: . KUL! Om det är några som läst ändan ner hit så har jag några frågor om hur jag ska gå till väga nu. Bakom blinkersspaken där dessa kablar sitter så ska dom sitta på ett speciellt sett men jag har ingen aninng om hur. Står några nummer 52 52a 52b om någon förstår min beskrivning skriv vilken färg kabeln har som skall sitt på respektive nummer. Tack på förhand. Hittade svaret i haynes bok.
Användarvisningsbild
Raven_LIII
GT-fanatiker
Inlägg: 409
Blev medlem: tis okt 12, 2004 12:57
Ort: Ljusdal i G

Inlägg av Raven_LIII »

Har du redan hittat svaret??? :?:
Tomas-GT 86:a
Inlägg: 4
Blev medlem: sön aug 07, 2005 22:04
Ort: G

Inlägg av Tomas-GT 86:a »

Ja. Jag skrev inlägget vid 1 tiden men gick in och ändrade kl 14:12.
Skriv svar