Kraftigare generator

Här ventilerar vi elfrågor och elbekymmer
Användarvisningsbild
dagg
GT-fanatiker
Inlägg: 1088
Blev medlem: fre jul 20, 2007 20:57
Ort: R

Kraftigare generator

Inlägg av dagg »

Hej

Är det någon som vet vart man kan köpa en kraftigare generator som passar i Originalfästet?

Tänker mig en typ 150A eller mer... Mer än 90A i alla fall.

Mvh
Die for metal!
Scorpio86
GT-fanatiker
Inlägg: 284
Blev medlem: tor dec 20, 2007 02:08

Inlägg av Scorpio86 »

Jag byggde om min istället. bytte ut innehållet till en porsche generator på 90A istället
Användarvisningsbild
dagg
GT-fanatiker
Inlägg: 1088
Blev medlem: fre jul 20, 2007 20:57
Ort: R

Inlägg av dagg »

Scorpio86 skrev:Jag byggde om min istället. bytte ut innehållet till en porsche generator på 90A istället
okej, men original generatorn är ju på 90A? iaf min
Die for metal!
Användarvisningsbild
gt_87
GT-fanatiker
Inlägg: 1624
Blev medlem: tis feb 28, 2006 09:25
Ort: Gotland

Inlägg av gt_87 »

varför så mycket? vw dislar har jag för mej ligger på 110A tex äldra passat jetta golf. ska se lika ut
phille_hbg
GT-fanatiker
Inlägg: 264
Blev medlem: tis maj 26, 2009 12:28
Ort: Helsingborg

Inlägg av phille_hbg »

som sagt, vad ska du ha all den kraften till? :o

och dieslarnas generatorer är oftast kraftigare än bensinarna.


MVH Phille
Användarvisningsbild
blueman83
GT-fanatiker
Inlägg: 931
Blev medlem: fre nov 09, 2007 02:32
Kontakt:

Inlägg av blueman83 »

Antar att han ska imed några kilowatt ljudanläggning, en massa kondingar och ett par batterier till bilstereon.?*yes*
Eller driva en massa extraljus? :D
phille_hbg
GT-fanatiker
Inlägg: 264
Blev medlem: tis maj 26, 2009 12:28
Ort: Helsingborg

Inlägg av phille_hbg »

blueman83 skrev:Antar att han ska imed några kilowatt ljudanläggning, en massa kondingar och ett par batterier till bilstereon.?*yes*
Eller driva en massa extraljus? :D
hehe jo, det måste ju vara något sånt om han nu behöver all den kraften :P
Användarvisningsbild
dagg
GT-fanatiker
Inlägg: 1088
Blev medlem: fre jul 20, 2007 20:57
Ort: R

Inlägg av dagg »

Hehe jo de blir några batterier till den tänkta ljudanläggningen som ni säger =)

Dubbla generatorer har vissa haft som alternativ.. men de vill jag inte ha. Jag kommer visserligen i med mycket grejjer, men de ska inte "se mycket ut". Cleant ska de va.

110A verkar vara det enklaste alternativet. vi får se vad det blir, är ingen brådska.. har en bit kvar tills bilen är klar hehe

Men ser ni nått så hör gärna av er :)
Die for metal!
Användarvisningsbild
gt_87
GT-fanatiker
Inlägg: 1624
Blev medlem: tis feb 28, 2006 09:25
Ort: Gotland

Inlägg av gt_87 »

aha misstänkte det. kan ju göra som jag gjorde på den tiden jag tävlade i billjud. hade 2 generatorer i min bil(golf mk1) en till bilens el och den andra till ljudet. men i en gt borde det funka bra med dubbla. eftersom på gt bilarna med ac sitter ac pumpen där generatorn sitter i vanliga fall sitter och generatorn på andra sidan (under servo pumpen)
Användarvisningsbild
dagg
GT-fanatiker
Inlägg: 1088
Blev medlem: fre jul 20, 2007 20:57
Ort: R

Inlägg av dagg »

gt_87 skrev:aha misstänkte det. kan ju göra som jag gjorde på den tiden jag tävlade i billjud. hade 2 generatorer i min bil(golf mk1) en till bilens el och den andra till ljudet. men i en gt borde det funka bra med dubbla. eftersom på gt bilarna med ac sitter ac pumpen där generatorn sitter i vanliga fall sitter och generatorn på andra sidan (under servo pumpen)
Hm okej, kanske ska satsa på dubbla iaf... så kan man köra ena generatorn till batterierna i skuffen.

Men förstår inte riktigt hur det ska få plats?
Så här ser det ut i 90´n

Bild

Skulle det kunna gå att trycka dit en emellan orig. generator och servopump?
Och sen köra den andra generatorn med samma rem som servot?

Eller en rem till båda generatorerna
Die for metal!
Användarvisningsbild
blueman83
GT-fanatiker
Inlägg: 931
Blev medlem: fre nov 09, 2007 02:32
Kontakt:

Inlägg av blueman83 »

Hmm.. Tro nog du får bygga generatorn framför oljefiltret isåfall.
Där sitter Ac kompressorn om bilen har det.

Kanske går att bygga om ett ac fäste?

Remskivan på vevaxeln ser iallf. ut att ha plats för en till rem.. *yes*
Användarvisningsbild
dagg
GT-fanatiker
Inlägg: 1088
Blev medlem: fre jul 20, 2007 20:57
Ort: R

Inlägg av dagg »

blueman83 skrev:Hmm.. Tro nog du får bygga generatorn framför oljefiltret isåfall.
Där sitter Ac kompressorn om bilen har det.

Kanske går att bygga om ett ac fäste?

Remskivan på vevaxeln ser iallf. ut att ha plats för en till rem.. *yes*
ååhfan, sitter ingen där original iaf. men i så fall kan det ju inte vara omöjligt att göra om ett ac fäste ju...

Hm kan inte svära på att de finns ett ledigt spår, men jag har för mig det :D
Detta skall undersökas :D

tackar för hjälpen *yes*
Die for metal!
Användarvisningsbild
gt_87
GT-fanatiker
Inlägg: 1624
Blev medlem: tis feb 28, 2006 09:25
Ort: Gotland

Inlägg av gt_87 »

generatorn i din 90 sitter på samma sida som generatorn i en med ac. det skulle kanske kunna att gå att sätta den mellan org generator och servopump. annars ska det funka där blueman beskriver med. sitter ju där på gt orginal utan ac.
Användarvisningsbild
dagg
GT-fanatiker
Inlägg: 1088
Blev medlem: fre jul 20, 2007 20:57
Ort: R

Inlägg av dagg »

gt_87 skrev:generatorn i din 90 sitter på samma sida som generatorn i en med ac. det skulle kanske kunna att gå att sätta den mellan org generator och servopump. annars ska det funka där blueman beskriver med. sitter ju där på gt orginal utan ac.
Perfekt, då blire nog dubbla generatorer *yes*

Btw, är det någon som råkar ha en bild på det?
Die for metal!
Användarvisningsbild
dagg
GT-fanatiker
Inlägg: 1088
Blev medlem: fre jul 20, 2007 20:57
Ort: R

Inlägg av dagg »

Blir ett fäste från KL motorn

Bild


Bild

Kollade aldrig på "spänn funktionen" Vart fästs den delen?
Die for metal!
Skriv svar