Sida 1 av 1
Kraftigare generator
Postat: tor jan 21, 2010 16:18
av dagg
Hej
Är det någon som vet vart man kan köpa en kraftigare generator som passar i Originalfästet?
Tänker mig en typ 150A eller mer... Mer än 90A i alla fall.
Mvh
Postat: tor jan 21, 2010 17:15
av Scorpio86
Jag byggde om min istället. bytte ut innehållet till en porsche generator på 90A istället
Postat: tor jan 21, 2010 17:19
av dagg
Scorpio86 skrev:Jag byggde om min istället. bytte ut innehållet till en porsche generator på 90A istället
okej, men original generatorn är ju på 90A? iaf min
Postat: tor jan 21, 2010 18:24
av gt_87
varför så mycket? vw dislar har jag för mej ligger på 110A tex äldra passat jetta golf. ska se lika ut
Postat: tor jan 21, 2010 23:32
av phille_hbg
som sagt, vad ska du ha all den kraften till? :o
och dieslarnas generatorer är oftast kraftigare än bensinarna.
MVH Phille
Postat: fre jan 22, 2010 01:41
av blueman83
Antar att han ska imed några kilowatt ljudanläggning, en massa kondingar och ett par batterier till bilstereon.?*yes*
Eller driva en massa extraljus?

Postat: fre jan 22, 2010 11:00
av phille_hbg
blueman83 skrev:Antar att han ska imed några kilowatt ljudanläggning, en massa kondingar och ett par batterier till bilstereon.?*yes*
Eller driva en massa extraljus?

hehe jo, det måste ju vara något sånt om han nu behöver all den kraften :P
Postat: fre jan 22, 2010 12:55
av dagg
Hehe jo de blir några batterier till den tänkta ljudanläggningen som ni säger =)
Dubbla generatorer har vissa haft som alternativ.. men de vill jag inte ha. Jag kommer visserligen i med mycket grejjer, men de ska inte "se mycket ut". Cleant ska de va.
110A verkar vara det enklaste alternativet. vi får se vad det blir, är ingen brådska.. har en bit kvar tills bilen är klar hehe
Men ser ni nått så hör gärna av er

Postat: fre jan 22, 2010 17:01
av gt_87
aha misstänkte det. kan ju göra som jag gjorde på den tiden jag tävlade i billjud. hade 2 generatorer i min bil(golf mk1) en till bilens el och den andra till ljudet. men i en gt borde det funka bra med dubbla. eftersom på gt bilarna med ac sitter ac pumpen där generatorn sitter i vanliga fall sitter och generatorn på andra sidan (under servo pumpen)
Postat: fre jan 22, 2010 17:31
av dagg
gt_87 skrev:aha misstänkte det. kan ju göra som jag gjorde på den tiden jag tävlade i billjud. hade 2 generatorer i min bil(golf mk1) en till bilens el och den andra till ljudet. men i en gt borde det funka bra med dubbla. eftersom på gt bilarna med ac sitter ac pumpen där generatorn sitter i vanliga fall sitter och generatorn på andra sidan (under servo pumpen)
Hm okej, kanske ska satsa på dubbla iaf... så kan man köra ena generatorn till batterierna i skuffen.
Men förstår inte riktigt hur det ska få plats?
Så här ser det ut i 90´n
Skulle det kunna gå att trycka dit en emellan orig. generator och servopump?
Och sen köra den andra generatorn med samma rem som servot?
Eller en rem till båda generatorerna
Postat: fre jan 22, 2010 17:49
av blueman83
Hmm.. Tro nog du får bygga generatorn framför oljefiltret isåfall.
Där sitter Ac kompressorn om bilen har det.
Kanske går att bygga om ett ac fäste?
Remskivan på vevaxeln ser iallf. ut att ha plats för en till rem..

Postat: fre jan 22, 2010 18:11
av dagg
blueman83 skrev:Hmm.. Tro nog du får bygga generatorn framför oljefiltret isåfall.
Där sitter Ac kompressorn om bilen har det.
Kanske går att bygga om ett ac fäste?
Remskivan på vevaxeln ser iallf. ut att ha plats för en till rem..

ååhfan, sitter ingen där original iaf. men i så fall kan det ju inte vara omöjligt att göra om ett ac fäste ju...
Hm kan inte svära på att de finns ett ledigt spår, men jag har för mig det

Detta skall undersökas
tackar för hjälpen

Postat: fre jan 22, 2010 20:54
av gt_87
generatorn i din 90 sitter på samma sida som generatorn i en med ac. det skulle kanske kunna att gå att sätta den mellan org generator och servopump. annars ska det funka där blueman beskriver med. sitter ju där på gt orginal utan ac.
Postat: fre jan 22, 2010 22:37
av dagg
gt_87 skrev:generatorn i din 90 sitter på samma sida som generatorn i en med ac. det skulle kanske kunna att gå att sätta den mellan org generator och servopump. annars ska det funka där blueman beskriver med. sitter ju där på gt orginal utan ac.
Perfekt, då blire nog dubbla generatorer
Btw, är det någon som råkar ha en bild på det?
Postat: lör jan 23, 2010 19:23
av dagg
Blir ett fäste från KL motorn
Kollade aldrig på "spänn funktionen" Vart fästs den delen?