Måste höra med er hur eran abs beter sig.
när man vrider på tändningen lyser abs lampan då?
kan ni släcka å slå på abs lampan när tändningen är på.
för er som har quattro kan ni slå av o på abs lampan med bara tändningen på slagen?
vad händer när ni vrider om diff vredet?
Kommer nämligen inte ihåg hur den skall bete sig.
ABS eller???
ABS eller???
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
ingen som har abs På sina gt:s
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
- coupesudden
- GT-fanatiker
- Inlägg: 255
- Blev medlem: fre jan 18, 2008 18:44
- Ort: sunne
e du 100a..coupesudden skrev:normalt ska den väl lysa vid tändning till .... å jag har för mig att den ska lysa vid spärrade diffar ... då abs:n ska stängas av i normala fall ...
//mvh janne sundin
för ja tror mig sett att när man vrider på tändringen så lyser den i 2 sek o sen sloknar den, sen har ja för mig att man skall kunna koppla ur den o kopla in den med abs knappen. sen skall den på ngt sätt kopla ur när diffarna går i.
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Citerar ur manualen till bilen:
Vid varje start av motorn kopplas ABS in automatiskt. Är på bilar med fyrhjulsdrift diffrentialspärrarna inkopplade sker den automatiska inkopplingen först sedan diffrentialspärrarna har kopplats ur.
Antiblockeringssystemets funktion övervakas genom en kontrollampa. Kontrollampan tänds vid inkoppling av tändningen. Den slocknar efter det att motorn har startat, generatorkontrollampan har slocknat och ett automatiskt kontrollförlopp har utförts.
Slocknar inte kontrollampan eller tänds den under körning trots att systemet är inkopplat med ABS-strömställaren och på bilar med fyrhjulsdrift diffrentialspärrarna inte är inkopplat bör systemet kopplas från en gång och åter igen kopplas in.
Slocknar inte lampan, är systemet inte i ordning. Bilen bromsas nu med det normala bromssystemet. Snarast möjligt bör en V.A.G. verkstad sökas upp.
Dagens manualcitat
Vid varje start av motorn kopplas ABS in automatiskt. Är på bilar med fyrhjulsdrift diffrentialspärrarna inkopplade sker den automatiska inkopplingen först sedan diffrentialspärrarna har kopplats ur.
Antiblockeringssystemets funktion övervakas genom en kontrollampa. Kontrollampan tänds vid inkoppling av tändningen. Den slocknar efter det att motorn har startat, generatorkontrollampan har slocknat och ett automatiskt kontrollförlopp har utförts.
Slocknar inte kontrollampan eller tänds den under körning trots att systemet är inkopplat med ABS-strömställaren och på bilar med fyrhjulsdrift diffrentialspärrarna inte är inkopplat bör systemet kopplas från en gång och åter igen kopplas in.
Slocknar inte lampan, är systemet inte i ordning. Bilen bromsas nu med det normala bromssystemet. Snarast möjligt bör en V.A.G. verkstad sökas upp.
Dagens manualcitat
det e bra tack
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
problemet löst
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu