Tändfördelare samma till HY som KV ?

Här ventilerar vi elfrågor och elbekymmer
Användarvisningsbild
anteman
GT-diggare
Inlägg: 94
Blev medlem: sön jun 03, 2007 10:09
Ort: Pite

Tändfördelare samma till HY som KV ?

Inlägg av anteman »

Tittade runt på http://www.sdekatalog.se/Autodelar/Auto ... cuid=11332 som har en del sjukt bra priser till våra maskiner, men har dock en liten fundering..

Är de samma tändfördelare till HY som till KV-motorn? Någon skillnad alls ? Någon som vet ? :roll:
Rock on !
GT-Bjorn
GT-fanatiker
Inlägg: 168
Blev medlem: sön okt 15, 2006 12:06

Inlägg av GT-Bjorn »

nu är inte detta svaret på din fråga riktigt, men vad jag har hört (från andra audi mekaniker, dock har jag inte provat själv) så ska autodelar i göteborg ha väldigt bra priser men delarna är billiga kopior importerade från kina och ska därför ha lite sviktande kvalitét.. Men om det är någon som vet mer konkret om det är rätt så är det ju inget överpris så man kan j ufaktiskt prova.. :)
Användarvisningsbild
sleeper
GT-fanatiker
Inlägg: 291
Blev medlem: tor dec 13, 2007 19:16
Ort: Eskilstuna

Inlägg av sleeper »

Det är skillnad på fördelare.
Vet för att jag sålde min KV-fördelare till en som skulle ha just specifikt den från KV p.g.a. att den var bättre lämpad om man skulle köra med trimkam. Å andra sidan vet jag inte om det är så stor skillnad att det inte funkar att köra med.
Bilarna: http://www.garaget.org/quattro
Audi coupe quattro -87
phille_hbg
GT-fanatiker
Inlägg: 264
Blev medlem: tis maj 26, 2009 12:28
Ort: Helsingborg

Inlägg av phille_hbg »

GT-Björn skrev:nu är inte detta svaret på din fråga riktigt, men vad jag har hört (från andra audi mekaniker, dock har jag inte provat själv) så ska autodelar i göteborg ha väldigt bra priser men delarna är billiga kopior importerade från kina och ska därför ha lite sviktande kvalitét.. Men om det är någon som vet mer konkret om det är rätt så är det ju inget överpris så man kan j ufaktiskt prova.. :)
jag beställde ifrån autodelar i gbg och kan säga att jag fick betala mer än vad det stod på sidan om jag inte minns fel. har för mig att momsen inte var inräknad i priset på sidan eller hur det var..?
jag beställde en hallgivare och ett kontaktstycke till tändspolen (trodde jag). när jag fick hem paketet efter några dagars försening så låg det en hallgivare och fel kontakter. istället för en koppar/mässingsbit som man kan skruva på tändspolen och koppla hon-kabelskor på så fick jag några kabelskor istället... jag orkade inte bry mig då det endast handlade om ca 20:- istället för 5:- då det hade kostat mig säkert 10 gånger så mycket att skicka tillbaka kabelskorna till dom och fått rätt än att försöka hitta något liknande i närmsta välsorterade affär.

sen så är deras priser ganska svajjiga har jag för mig, så jag tror att dom köper in delar ifrån billigaste leverantören just för tillfället eller liknande.

jag avråder inte dig från att handla där, men personligen så hade jag kollat på meca, mekonomen och ad center först innan jag lagt en beställning ifrån Glenn i Göteborg (för alla vet ju att alla heter Glenn i Göteborg) ;)


MVH Phille
Skriv svar