Problem med elflakten
Problem med elflakten
Vad kan det vara för fel när inte elfläkten startar ? Givaren i botten på kylaren är ny och byglar man så startar fläkten . Något hett tips för att få en sval motor
/Ragge
Lade till en rubrik, verkar strula med forumet sedan de uppgraderade webhotellet till ny php-version, går inte skriva å-ä-ö i rubriken/Edis
/Ragge
Lade till en rubrik, verkar strula med forumet sedan de uppgraderade webhotellet till ny php-version, går inte skriva å-ä-ö i rubriken/Edis
Jag vet inte vad felet kan vara, men har också en fråga angående fläkten. Tänkte att jag kunde ta det samtidigt om det går bra då det kanske är ungefär samma fel.
Efterkylningen på min fläkt la av efter att jag hade ur motorn. Alla givare utom den på baksidan av blocket och på ventilkåpan är nya. Vore också bra att få igång.
Efterkylningen på min fläkt la av efter att jag hade ur motorn. Alla givare utom den på baksidan av blocket och på ventilkåpan är nya. Vore också bra att få igång.
Kikade lite i elscheman, men har ju dåligt med info om de tidiga, men där ser det bara ut att finnas en brytare. Byglar du vid brytaren så kan det ju i princip bara vara där det strular.
Men vis av erfarenhet, så är det alltid bäst att mäta temperaturen ordentligt innan man gör för mycket, eller byter för mycket prylar.
När det gäller Nosliwes bil så finns det nog en separat givare och ett after-run-system, men har tyvärr inte någon vettig info om det där jag har letat nu.
Men vis av erfarenhet, så är det alltid bäst att mäta temperaturen ordentligt innan man gör för mycket, eller byter för mycket prylar.
När det gäller Nosliwes bil så finns det nog en separat givare och ett after-run-system, men har tyvärr inte någon vettig info om det där jag har letat nu.
Kollade du givaren i hett vatten?
Mät temperaturen med en IR-termometer på motorn och kylsystemet också, har varit med om att instrumentet har visat fel temp på min gamla Audi 80 -78 och även på min Audi V8.
Tänk på att det kan vara svårt att få cirkulation på vattnet om det är luft kvar i systemet, blir lätt det om man tömt systemet.
Mät temperaturen med en IR-termometer på motorn och kylsystemet också, har varit med om att instrumentet har visat fel temp på min gamla Audi 80 -78 och även på min Audi V8.
Tänk på att det kan vara svårt att få cirkulation på vattnet om det är luft kvar i systemet, blir lätt det om man tömt systemet.
Kollade du om det var gojs i botten på kylaren också?
På min GT sitter det en luftnippel på toppen på kylaren, men vissa bilar är riktigt tjuriga att lufta, brukar klämma och pumpa på slangarna så man får vattnet att röra på sig.
Om du kopplar på ett mätinstrument på givaren på kylaren så kan du ju mäta om den sluter när den kommit upp i temp också.
På min GT sitter det en luftnippel på toppen på kylaren, men vissa bilar är riktigt tjuriga att lufta, brukar klämma och pumpa på slangarna så man får vattnet att röra på sig.
Om du kopplar på ett mätinstrument på givaren på kylaren så kan du ju mäta om den sluter när den kommit upp i temp också.