problemas..
när ja kör med den ibland och frikopplar så när den ska lägga sig på det riktiga varvet.. runt 800-900.. så hamnar den på typ 400 varv.. och nästan dör. någon som haft liknande problem eller kan vet vad det kan vara för problem? jag har kollat över tändkalbar, rotorn, fördelarlock, tändstiften.
hjääälp
Bilen tappar varvet bara.
Tappar varv
Fick ett liknande fel på min GT en gång. Det hände ibland att den gick ner till typ 3-400 varv när man stannade och frikopplade i en korsning. Stängde man av motorn och startade igen så var tomgångsvarvet normalt. Provade då med att höja tomgången något lite och det har inte hänt sen dess. Du kan ju prova och se om det hjälper.
/Tobbe
/Tobbe
ISV?
Tjenahejsan
Låter som ett klassiskt problem...tomgångsmotorn, även kallad ISV (Idle Stabilization Valve)...har ju till uppgift att "fånga upp" motorvarvet och hålla det stabilt....sitter upptill i bakkant av ventilkåpan, cylindrisk med en kontakt och ett par vakuumslangar kopplade...kolla alla slangar till vevhusvent....hittar du nån som känns svampig eller allmänt mögig så byt, läckage gör att ventilen inte funkar eftersom den ju jobbar me vakuum....det ska visst gå att rengöra ventilen om man lägger den i typ bensin ett par dar. e annars hyfsat dyr på V.A.G...
Lycka till:-)
mvh/Micke
Låter som ett klassiskt problem...tomgångsmotorn, även kallad ISV (Idle Stabilization Valve)...har ju till uppgift att "fånga upp" motorvarvet och hålla det stabilt....sitter upptill i bakkant av ventilkåpan, cylindrisk med en kontakt och ett par vakuumslangar kopplade...kolla alla slangar till vevhusvent....hittar du nån som känns svampig eller allmänt mögig så byt, läckage gör att ventilen inte funkar eftersom den ju jobbar me vakuum....det ska visst gå att rengöra ventilen om man lägger den i typ bensin ett par dar. e annars hyfsat dyr på V.A.G...
Lycka till:-)
mvh/Micke