Hej....Behöver hjälp med elfel!

Här ventilerar vi elfrågor och elbekymmer
kebben
Inlägg: 3
Blev medlem: lör okt 21, 2006 19:38

Hej....Behöver hjälp med elfel!

Inlägg av kebben »

Hej jag är en ny medlem i klubben behöver nu hjälp med min coupe -85 (har ägt den nu i en vecka :D )
Vid två tillfällen så har det hänt att bilen inte startar, det är inte batteriet, alla lampor lyste bra och så, startade utan problem när jag fick kuffa igång den. sen lade fläkten och vindrutetorkaren av.
idag så lös backlyserna och några lampor på instrumentpanelen fast nyckeln inte satt i tändningslåset...
Och i morgon så kör den väl iväg av sig själv :D

Hjälp mig....

Micke
bigdaddy
GT-intresserad
Inlägg: 29
Blev medlem: fre okt 08, 2004 08:25
Ort: V

Elfel?

Inlägg av bigdaddy »

Tjenare...

Ett hett tips är nog att det beror på ett jordfel nånstans...kolla alla jordpunkter i motorutrymmet (sitter väl nån i bakkankt av ventilkåpan om jag inte missminner mig), kolla även jorden till batteriet...lycka till:-)

mvh/Micke
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Hej och välkommen hit :D

Låter inte som ett kul fel... Är det inget jordfel så kan man nog få skumma fel om tändningslåset glappar. Har även hört att det blivit skumma fel om reläplattan inte är riktigt ok... Det är en massa ledningsbanor i olika "lager" och blir de anfrätta kan det säkert bli bekymmer... Det är dock inte det smidigaste att byta och inte det första man ger sig på :?

Testa iallafall att "rickla" lite försiktigt med nyckeln i tändningslåset när felen uppstår.
CHEVYMAN
GT-intresserad
Inlägg: 40
Blev medlem: tis okt 24, 2006 22:18
Ort: kumla/byrsta

elfel

Inlägg av CHEVYMAN »

jo jag hade nå´t liknande på min 83:a och det var jordplinten vid vä dörrstolpe som var oxid i.rengjorde den sen funkade allt.tror att reläbryggan får sin jord därifrån......good luck
GT-83:A+MITSUBISHI GALANT 150++HK V6(katt bland hermelinerna)
kebben
Inlägg: 3
Blev medlem: lör okt 21, 2006 19:38

Inlägg av kebben »

Tack för tipsen...
Har testat att gjort rent jordkablarna vid a-stolpen. Funkar inte.. :cry:
Vart sitter alla andra jordkablar?
HASSE GT
GT-fanatiker
Inlägg: 185
Blev medlem: fre jun 17, 2005 00:01
Ort: Kolb

elfel

Inlägg av HASSE GT »

Hej! dom flesta elfel jag haft så har det varit tändningslåset kan bli hur konstiga fel som fn
GT Four ever
Skriv svar