GT delar köpes !!

Behöver du delar? Sätt ut en köpesannons!
Audi racing
Inlägg: 3
Blev medlem: tor jul 26, 2012 15:58

GT delar köpes !!

Inlägg av Audi racing »

Letar lite delar till min GT 1988.

Fjäderben fram.
Inredning. Helst skinn, men fin orginal är av intresse också.
Baklysen/ramp=svarta, inget självlackat.
Orginal fälgar med eller utan däck, även andra passande av intresse.
Nödhjul, reservhjul.
Dimljus orginal GT.
Rostfria plåtdetaljer, huv/dörrar/baklucka/skärmar kan vara av intresse också.

Ej hela bilar, endast delar av intresse..

Kan hämta grejerna, bara dom finns i närheten av Huvudstaden eller söder över.. ej Danmark.. :P

Obs inga fantasi priser är GT saker jag vill ha... PM mig vad du har.
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Det är inte "bara" GT-saker du är ute efter, så du får nog trots allt vara beredd att betala en del. Flera av delarna du är ute efter är väldigt eftertraktade.
Användarvisningsbild
Wallin
GT-fanatiker
Inlägg: 495
Blev medlem: ons okt 10, 2007 15:36
Ort: Vinterborg

Inlägg av Wallin »

Har dörrar och bagagelucka liggandes i garaget, ska kika skicket på dom så återkommer jag.

Och precis som Edis säger så är GT-delar inget som växer på träd, vill du ha en bil som du kan hitta "billiga" delar till, skaffa nån gammal volvo! :lol:
Audi racing
Inlägg: 3
Blev medlem: tor jul 26, 2012 15:58

Inlägg av Audi racing »

Kan vara så att endel delar är "svåra", men finns kompletta bilar för 3-4000:-.. Så GT är ingen Ferrari precis.. Har ingen plats för en sådan, därför vill jag ha delar. Finns för många GT kvar för att dessa skall vara värda nåt tyvärr.. Finns folk i Sverige som skall ha 2000:- för 2 begagnade solblekta svarta baklysen.Nytillverkade kostar lika mycket.. Men det är ett bra sätt att försöka sälja till hutlösa priser för det slutar med att alla GT kommer bli skrotade och de få som finns kvar kommer vara värda massa.. *hehe*
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

"Problemet" är att det är exakt samma delar till urisarna och det är så gott som alltid så att det är strålkastare, bakljus, bakljusramp och dimljus (dock inte likadana på urisen) som är kassa på alla bilar. Det är gjort en batch med bakljus nyligen, det tackar vi för, men det gör inte att ljusen blir billiga för det. Skinninredningarna är ovanliga, så 4-5000kr får man lätt ge för en sådan. En fin tyginredning är också ovanlig, framstolarna är nästan alltid skavda på förarstolen. Fast känner man någon i England kan man köpa en passagerarstol där som är hel och fin med lite tur.

De reservdelsbilar som är till salu för 3-4000kr är i princip alltid behäftade med ovanstående problem, så det är oftast ingen lösning att skaffa en reservdelsbil heller.

Tillgång och efterfrågan styr även priserna på GT-/urisdelar. Jag har en hel del extra prylar, men inte sjutton vågar man sälja delarna, för det dröjer inte länge förrän man behöver de själv... Har gjort det misstaget några gånger redan ::
Användarvisningsbild
McFly
GT-intresserad
Inlägg: 34
Blev medlem: tis mar 25, 2008 09:05
Ort: Molkom
Kontakt:

Inlägg av McFly »

Bra sagt Edis!
I och med att det inte nytillverkas några delar längre och reservdelslagret i det närmaste är slut och att de yngsta GT-bilarna är 25 år, så är det svårt att få tag på fina delar.
Jag har också en hel del delar hemma, men som Edis säger, så vågar man inte sälja dem för förr eller senare behöver man dem till sin egen bil.
Användarvisningsbild
Wallin
GT-fanatiker
Inlägg: 495
Blev medlem: ons okt 10, 2007 15:36
Ort: Vinterborg

Inlägg av Wallin »

Jag har 2 dörrar, inte rostfria, finss ytrost på ett par fläckar.

men dom är till salu..

bilder finns i säljes-tråden.
Skriv svar