Nu är den till salu Audi GT quattro

Garagerensning? Sälja bilen? Gör det här!
Användarvisningsbild
blueman83
GT-fanatiker
Inlägg: 931
Blev medlem: fre nov 09, 2007 02:32
Kontakt:

Inlägg av blueman83 »

Helt klart tycker jag du ska återställa den till original. *yes*

Ien GT tycker jag det ska sitta en sugmotor i..
Och turbomaskin i storebrodern Urisen..

Visst är det roligt med en stressfläkt under huven eller en skruvkompressor som viner som en vedkap. Men Charmen ien GT är när 5cyl 10V sughästarna får jobba..

Hade jag ägt Quattron så skulle jag satsat på en tokfräsch fram/bakvagn med fin väghållning/bromsar på, sen en vass och rolig sugmotor.
Kurvtagningarna görs mycket skönare med en Quattro då bakvagnen följer med.
Karosseri mässigt förutom original räcker det med snyggafälgar och vita blinkers tycker jag.
evil.tweety
GT-fanatiker
Inlägg: 674
Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
Ort: N

Inlägg av evil.tweety »

Jag tycker oxå att den ska vara original. men vill gärna ha lite mer pulver under huven. anledningen till att jag valde över laddat är att det är väldigt billiga pengar för relativt bra effekt. men turbo vill jag inte ha då det blir för mycket skruvande inför besiktningen. men som sagt den är ju förbered för elektroniskt insprut så bygg i ordning original maskinen med elektroniskt insprut vass kam och extraktor hög kompskolvar portad topp alt byta till ng toppen. Ett annat alternativ kan ju vara att ta s2 kolvar och en 20v topp. montera s2 kolvarna i blocket och kör med 10v toppen till besiktningen och byt topp när du kommer hem gjort på några timmar. men gör du som du vill.
Ang listerna kan du ju ta lite bromsvätska eller tinner och duscha på färgen så kommer du släppa. bara till att skrapa av det.
Skriv svar