Audi Coupe GT 1988, SÅLD!

Garagerensning? Sälja bilen? Gör det här!
Användarvisningsbild
McFly
GT-intresserad
Inlägg: 34
Blev medlem: tis mar 25, 2008 09:05
Ort: Molkom
Kontakt:

Audi Coupe GT 1988, SÅLD!

Inlägg av McFly »

Hej!

Jag har ägt Audi GT-bilar i snart 15 år och har haft stort nöje av dem och diggar dem enormt!

Den bilen jag nu ska sälja har jag ägt i snart 13 år och den har varit en riktig trotjänare. Den har körts dagligen under dessa år.
Detta har gjort att det har tagit en del på bilens forna glans.
Tanken har hela tiden varit att jag ska renovera upp den till en fin, original entusiastbil.
Dock har jag nu kommit till insikt att tiden inte finns till och jag vill inte köra den som pendlarbil en vinter till pga att det då troligtvis skulle helt göra slut på den.

Bilen har gått ca 31.000 mil och hade gått 17.400 när jag köpte den. Den har servats väl under dessa år.
Den besiktigades 4 augusti i år och fick då en tvåa på defekt bromsslang vänster fram. Detta är ej åtgärdat. Bilen är nu avställd. Det är läckage på avgassystemet (gick dock igenom besiktningen utan anmärkning) troligtvis är det läckage mellan grenröret och främre röret. Ej rosthål på övriga systemet. Det är obalans i däcken och vibrerar i ratten när man kör.

Nu till det riktigt positiva. Till bilen medföljer en reservdelsbil som endast har gått 14.000 mil. Fullstämplad servicebok. Problemet med den var att den har stått i gräs i en carport i 15 år och är helt upprostad under. Dock är resten av bilen i fint skick. Bilen är delvis demonterad och sorterad och uppmärkt i lådor. På bilen sitter motor och låda kvar. Bilen startades upp innan demontering!
Detta gör att man har möjlighet att enkelt renovera upp den svarta bilen med dessa delar och på så sätt få en fin originalbil. Medföljer tre uppsättningar alufälgar, varav två uppsättningar är originalfälgar och sedan medföljer vinterdäck på plåtfälg.
Som jag ser det, finns det tre alternativ. Första alternativet (och enligt mig det bästa) är att renovera upp den svarta med delar från den andra och ny lack. Andra alternativet är att fixa till de enkla felen på den svarta och köra så länge den håller.
Har man inte lust med detta kan man givetvis slakta bilarna på delar och sälja dem var för sig, vilket bör inbringa en del pengar.
Detta vore synd tycker jag, då det går att få till en fin bil med enkla medel.

Så, är Du sugen på ett riktigt roligt vinterprojekt, som inte innebär allt för mycket jobb och där du troligtvis kommer att få igen pengarna flera gånger om när den är klar, tycker jag absolut att detta är ett fynd.

Priset är satt till 11.000:- för båda bilarna och alla lösa delar.

Hör av er för mer information!
Bilarna finns i Molkom, Värmland

Mvh// Magnus Lindholm, 0705690112

Audi Coupe GT 1988
Bild

Bild

Reservdelsbilen innan demontering
Bild

Bild
Användarvisningsbild
McFly
GT-intresserad
Inlägg: 34
Blev medlem: tis mar 25, 2008 09:05
Ort: Molkom
Kontakt:

Inlägg av McFly »

Nu är båda bilarna och alla delarna sålda till den trevlige norrmannen Christoffer (Audi-szwei här på forumet).
Den grå togs på släp och den svarta kördes för egen maskin till Norge.

Så nu är en era slut för mig i och med detta! Har dock redan blivit sugen på en ny GT.
Men jag vill tacka alla här på forumet som har bidragit med mycket hjälp och tips genom åren! Och speciellt tack till Edis som gjort detta forum möjligt!

Ha det! // Magnus

Lastad och redo
Bild

Bild

Tillfälliga norska importskyltar
Bild

Och där bär det iväg!
Bild
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Tack detsamma! :D

Jag är säker på att du snart är tillbaka, du vet, en gång GT, alltid GT :wink: :lol:

Några andra bilplaner nu då?
Skriv svar