hej alla audi gt fantaster!
Jag är relativt ny här på forunet, som jag nog nämnt i någon annan tråd.
men iaf, jag har iaf köpt en gt som jag ska renovera ordentligt.
min fråga är, vem ska jag vända mig till när jag vill ha motorn renoverad?
det är något jag inte vågar mig på själv.
Objektet jag har köpt har stått sen år 2000 =P
den går... men " bluddrigt"
Måste motorn renoveras? Läcker den olja, drar olja el. kylarvatten, ryker väldigt mycket?
När min stod länge så fick jag ge den en överdos injector cleaner och sedan smörja spridarna genom att hälla i en liter motorolja i full tank. Då gick den från bluddrande till perfekt 5:a-muller!
Behövs och behövs. ja jag tycker det, den ser ju inte så vacker ut. kollade motoroljan igår och den är ca 1cm ovanför maxstrecket. och ja den ryker ganska mkt, men de är nog bara att köra med injection cleaner den går oxå bluddrigt,,,
ja har inte provkört så mkt så de är svårt att säga
Måste motorn renoveras? Läcker den olja, drar olja el. kylarvatten, ryker väldigt mycket?
När min stod länge så fick jag ge den en överdos injector cleaner och sedan smörja spridarna genom att hälla i en liter motorolja i full tank. Då gick den från bluddrande till perfekt 5:a-muller!
Överdos? hur mkt ska jag ha i? det står väl på flaskan att man ska ha i hela flaskan på full tank, men jag vill ju inte tanka full tank eftersom den kommer att stå länge. kan man hälla i typ en flaska i 10liter bensin?
Edis skrev:Det är väl aldrig bra att överdosera olja i en motor, så jag hade sett till så att nivån ligger rätt innan några större åtgärder hade vidtagits.
aa just de glömde säga det, har bytt filter och olja, sorry
Har du ny soppa i tanken? Bytt soppafilter? Hur ser rotorn/fördelarlocket ut?
Nivån ligger rätt nu =P men har inte kört nå mer än på tomgång en stund.. får se om den går upp igen..har ej bytt soppafilter, ska man köpa märkesfilter eller duger feltema? ska kolla rotorn å fördelarlocket snart
kollade nu,, skulle nog må bra av att byta de å! de "kan" man väl köpa på bildelar.nu? dom brukar ju ha bra kvalité på sina grejjer iaf. btw, ja jag har ny å fräsch soppa i tanken
nu har jag gett bilen en överdos av injection cleaner, den gick mkt bättre, men ja märkte att den vill inte gå på tomgång och efter ett några omstarter vill den inte starta!