Nybesiktigad helt utan anmärkning.

Har hamnar det GT-snacket som inte passar i någon av de andra forumen.
Jojjan
GT-fanatiker

Nybesiktigad helt utan anmärkning.

Inlägg av Jojjan »

Besiktade min GT-84 idag.
Jag har i stort sett bara bytt olja,tändstift och luftfilter på den de sista 3 åren så jag hade räknat med att bilen skulle få några anmärkningar på besiktningen.
Men trots att besiktningsmannen var väldigt noggrann (vilket är bra) så blev det inga anmärkningar alls. Inte ens en "värt att veta" kommentar.
Det känns så himla kul att bilen gick igenom. Den är ju 23 år gammal.

Dessutom var det en större poliskontroll här igår där man fick blåsa och kolla körkort m.m. och där polisen som kollade mig sade:
" Det är riktigt kul att få se en sådan här gammal klassisk bil fortfarande i trafik."

Känns som en rätt bra Audivecka för mig. :)
Användarvisningsbild
Edis
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Grattis! :D

Kul med uppskattning från Poliser också. Jag fick blåsa häromdagen och den Polisen berömde mina fälgar på V70:n, det är roligt när de visar att de gillar bilar! :D
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker

Inlägg av bruzze »

Gött när det går igenom! På min hade höger framok kärvat men jag sa att jag skulle ställa av den och renovera oken i vinter så han skrev inget. Lite kul!

Poliser brukar annars vara väldigt okunniga om bilar. Det är bara ett fåtal av dom som har en genuint bilintresse. Dom blir ju i regel inte poliser för att jobba som trafikpolis utan för att få lösa brott + att det är ett bra yrke.

Därför är det extra kul att polisen visar uppskattning och berömmer en klassiker istället för att gå och leta småfel och försöka sätta dit någon på tvivelaktiga grunder vilket tyvärr händer allt för ofta.

Bruzze
NipO
GT-fanatiker
Kontakt:

Inlägg av NipO »

Det är det som är det fina med en Audi GT, alla medelålders poliser och folk överhuvudtaget vet oftast hur en Audi GT ser ut p.g.a att de kom ut när de var i 20 - 25 årsåldern. Jag har haft 3 - 4 grannar samt en jobbarkompis till min far som tyckt det var tur "jag" (Totti) hittade den o ska fixa iordning den.

Det är också lite kul :)
Audi GT Quattro -85
buvarp
GT-intresserad

Inlägg av buvarp »

Ja, man får en del kommentarer sådär :) Mina jobbarkompisar brukar säga att "det är en schysst bil du har" eller liknande, och det var till och med en som sa att "är den till salu, den där GT:n du har?" :P
NipO
GT-fanatiker
Kontakt:

Inlägg av NipO »

ja, det får man.

haha okej, enda anledningen jag skulle sälja min e om jag fick ett jävla bra bud så jag kunde köpa en annan GT o göra den fin, hehe:)
Audi GT Quattro -85
Jojjan
GT-fanatiker

Inlägg av Jojjan »

Jo lycka till med den försäljningen. :wink:
Jag har försökt sälja min GT i snart 10 år nu men ångrat mig varje gång det börjar att ringa i telefonen.
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker

Inlägg av bruzze »

Jag slutade tänka dom tankarna när jag insåg hur mycket den hade gått ner i pris sedan jag köpte den. Om jag skulle sälja den då hade jag förlorat så mycket så jag tänkta att det är lika bra att jag behåller den. Det ångrar jag inte idag :-)

Bruzze
GT-Bjorn
GT-fanatiker

Inlägg av GT-Bjorn »

hehe, njae, jag lär väl inte sälja av min heller.. så mycket som vi har gjort på den så skulle det vara synd att göra sig av med den *yes*
Skriv svar