Behöver lite moraliskt stöd.

Har hamnar det GT-snacket som inte passar i någon av de andra forumen.
Jojjan
GT-fanatiker

Behöver lite moraliskt stöd.

Inlägg av Jojjan »

Jag har som sagt varit en GT ägare sedan 1992 och vill gärna fortsätta att vara en sådan länge till.
Trots att jag är ganska dålig på att meka (feg och med tummen mitt i handen) så är jag nu eventuellt på gång att utöka mitt GT ägande med en eller två GT till. Båda är fullt fungerande "renoveringsobjekt" och min förhoppning är att kunna få i ordning dessa till åtminstone en fungerande bil.
Jag hade planerat att köpa en renoverad GT men hittade ingen som passade mig i år, och sedan fick jag erbjudande att köpa dessa båda GT till mycket bra pris.

Om jag nu köper bilen/bilarna och börjar att försöka att meka med dessa så kommer jag att behöva en massa hjälp och stöd.
Kommer ni att orka med alla "dumma" frågor och mekarproblem som jag kommer att plåga er med isåfall? :wink: :wink:
Användarvisningsbild
dagg
GT-fanatiker

Inlägg av dagg »

självklart! jag ska försöka svara på alla frågor jag kan!
Användarvisningsbild
Edis
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Lätt! *asg*

Man vet inte om man verkligen kan renovera en bil om man inte har provat, eller hur *yes* :D
Användarvisningsbild
stork3n
GT-fanatiker

Inlägg av stork3n »

jag vet inte om jag kan så mycket, men det e klart man ställer upp! *yea*
Jojjan
GT-fanatiker

Inlägg av Jojjan »

Härligt. :)
Tack för stödet.

Kan väl nämna att den ena bilen har en ägare som kör rally med en GT Quattro -87.
Fast han ska pensionera den nu. Den är för värdefull att köra rally med anser han. Det är reservdelsbilen han vill sälja till mig billigt. Saknas lite "karossdelar" på den men motor,växellåda m.m. ska fungera riktigt bra. En vit GT-87. Gillar verkligen GTn i vitt.
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker

Inlägg av bruzze »

Givet, bomba oss med frågor bara!
Jojjan
GT-fanatiker

Inlägg av Jojjan »

Behöver skaffa en ny verktygslåda eftersom den gamla "fick ben och sprang iväg" utan lov.
Har ni några bra förslag på bra verktyg/verktygslådor som inte kostar en förmögenhet?

Behöver även ha tips på en eller flera bra momentnycklar som i första hand ska användas på GT:n.
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker

Inlägg av bruzze »

Dom är lite tråkiga såna verktygslådor. Beklagar. Jag kör Biltemas verktyg. Dom har ryckt upp sig som tusan på sista åren. Sen om nått går sönder köper jag något bättre och finare märke. Momentnycklar så funkar biltemas till vanlig bilmek. Dock inte om du ska ha någon större noggrannhet. Jag vet för jag jobbar med kalibrering av bl.a. sådana.
Jojjan
GT-fanatiker

Inlägg av Jojjan »

Låter bra.

Ja jag ska bara använda grejerna i första hand till bilen/bilarna.
Har ju alla momenten beskrivna i verkstadsmanualen.
Mycket ska ju tydligen dras med 10nm.
Så man måste väl köpa två olika momentnycklar för att täcka in det mesta.
Skriv svar