dagg skrev:rätt schysst. men bilden där dom hade monterat allt i motorytrummet, de såg ju gräsligt ut!
Att den bilden ser gräslig ut beror nog mest på att dom gör 2olika sorters kolfiber.
Den gräsliga varianten går mot (gräs) grönt. Men den svarta varianten är Porr!!
blueman83 skrev:Att den bilden ser gräslig ut beror nog mest på att dom gör 2olika sorters kolfiber.
Den gräsliga varianten går mot (gräs) grönt. Men den svarta varianten är Porr!!
Precis!
Jag köpte ju ny kylarplast för att använda den gamla för ett kolfiberexperiment, men det är ju frågan om det är lönt att testa det längre. Jag tänkte vara lite unik
om jag inte ser fel på bilderna så ska det föreställa något som kallas tigerväv (om jag inte minns fel..?).
det är kolfiber som är förstärkt med något material så att det får dom där gula nyanserna. på senare tid har jag sett samma kolfiber-blandning fast med något grönt i. jag antar att man kan färgsätta lite som man själv vill i princip :P
personligen så tycker jag inte att för mycket kolfiber är snyggt. speciellt inte om det är fejk. har man en huv i riktig kolfiber så kan det vara snyggt på rätt bil. eller ett tak eller en baklucka. beror ju på bilen och färgvalet på bilen i sig kan jag tycka
Nosliwe skrev:biltemas kolfiber är bara skit. dom viker sin kolfiber. dvs väven dras isär i väcken = man kan lika gärna slänga hälften när man är klar
haha förvånar mig inte :P
fast jag är väldigt tveksam över kvalitén på skiten öht med tanke på att den ska tydligen inte bakas utan man ska gegga med epoxy istället om jag förstått det rätt..?
känns ju lite som att själva meningen med kolfibern försvinner då om man inte kan baka den. men visst, utseendet kanske blir finare för vissa..? :P