Köpa GT?

Har hamnar det GT-snacket som inte passar i någon av de andra forumen.
Användarvisningsbild
Dajjmen
GT-fanatiker

Köpa GT?

Inlägg av Dajjmen »

Ha under en tid fastnat för Audi GT, och kan ine släppa det. Gillade inte kantiga bilar innan men när man sett SPQ oh URQ så blir man ju kär. Just nu har jag en Golf MK2, men kommer snart att sälj den, för att köpa en gt.

Det går inte en dag utan att jag har kollat på blocket 3 -6 gånger efter audi gt.
Där är ju några men alla är längre upp i sverige, jag bo själv i Helsingborg.
Så, varför är alla längre upp i sverige?

Passar på att fråga lite.
Dom flästa gtna har gått över 20 000 men är det nån fara på dom motorerna eller håller dom bra?

Om det skulle vara rost i ballkar, går det att kapa bort och svettsa dit nya utan problem på besiktningen?

Är för tillfället i frankrik och såg en Audi GT Quattro på ett köpsentrum igår och ville bara fråga om jag fick köpa den av tjejen som ägde den. :D

// Dajjmen
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker

Inlägg av bruzze »

Varför frågade du inte? GTQ är rätt sällsynta. Bju 1000 € och en baguette!

Lycka till med ditt letande!

Bruzze
Användarvisningsbild
Dajjmen
GT-fanatiker

Inlägg av Dajjmen »

bruzze skrev:Varför frågade du inte? GTQ är rätt sällsynta. Bju 1000 € och en baguette!

Lycka till med ditt letande!

Bruzze
haha jo vet ;D men försent nu :D
Användarvisningsbild
Edis
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Som jag brukar skriva, det är gamla bilar och man ska inte köpa en såpass gammal bil om man inte är van/beredd att skruva och fixa lite. Det är ju även en fördel om man är bra på att leta "fel" vid inköpet. En GT är inte värre än någon annan bil, så att gå över hela bilen och lyssna, klämma och slita lite i grejerna måste man vara beredd att göra. Men det gäller ju oavsett vilken bil man ska köpa.

Ang. rost och sådana skador så är det väl inget som inte går att lösa. Det handlar som i de flesta andra fall om nyfikenhet, tid, kunskap, pengar och utrustning... Luddigt svar, men rost kräver sin man... (eller tjej är bäst att skriva också :D )

Motorerna är väl helt OK, skicket beror oftast på ägaren och hur väl den har blivit servad. Det gäller att lyssna och "känna" på den... Finns ingen regelbok som säger att en motor lägger av vid ett visst miltal, men ju längre de har gått desto närmare "döden" kommer de ju.

Det finns GT:s i södern också, men det är nog så att många har rostat bort... Det är ju lite snällare klimat uppåt landet, så det kan vara så att de har överlevt längre däruppe... Kan även vara så att det finns fler kloka (läs tokiga) köpare här nere som ser till att bilarna inte ligger ute till salu speciellt länge. :lol:
Skriv svar