Som jag brukar skriva, det är gamla bilar och man ska inte köpa en såpass gammal bil om man inte är van/beredd att skruva och fixa lite. Det är ju även en fördel om man är bra på att leta "fel" vid inköpet. En GT är inte värre än någon annan bil, så att gå över hela bilen och lyssna, klämma och slita lite i grejerna måste man vara beredd att göra. Men det gäller ju oavsett vilken bil man ska köpa.
Ang. rost och sådana skador så är det väl inget som inte går att lösa. Det handlar som i de flesta andra fall om nyfikenhet, tid, kunskap, pengar och utrustning... Luddigt svar, men rost kräver sin man... (eller tjej är bäst att skriva också

)
Motorerna är väl helt OK, skicket beror oftast på ägaren och hur väl den har blivit servad. Det gäller att lyssna och "känna" på den... Finns ingen regelbok som säger att en motor lägger av vid ett visst miltal, men ju längre de har gått desto närmare "döden" kommer de ju.
Det finns GT:s i södern också, men det är nog så att många har rostat bort... Det är ju lite snällare klimat uppåt landet, så det kan vara så att de har överlevt längre däruppe... Kan även vara så att det finns fler kloka (läs tokiga) köpare här nere som ser till att bilarna inte ligger ute till salu speciellt länge.
