Audi GT- Quattro i Sverige?

Har hamnar det GT-snacket som inte passar i någon av de andra forumen.
joeair
GT-intresserad

Audi GT- Quattro i Sverige?

Inlägg av joeair »

Tjena,

Någon som vet hur många GT och GT Quattro som fortfarande är registrerade i Sverige?

Ha de,

Johan
Användarvisningsbild
Edis
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Jag har ganska bra koll på läget, upptäckte en nyhet häromdagen så det finns fler GT quattros än vad jag trodde från början.

GT:s i mitt register:
1694
I Trafik 279
Avställda 655
Avregistrerade 331
Skrotade 429

GT quattro
114
I Trafik 27
Avställda 63
Avregistrerade 10
Skrotade 14

urquattro
294
I Trafik 49
Avställda 201
Avregistrerade 15
Skrotade 29

Jag kollade om de var i trafik eller ej i vintras, så av de avställda kanske en hel del är i trafik nu, framförallt när det gäller urisar.
Användarvisningsbild
Edis
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Borde gått och lagt mig vid det här laget för jag ska upp tidigt till Stockholm igen, men kunde inte låta bli att fixa denna sidan nu:
http://www.gtcoupe.se/fakta_antal.asp
Ska slänga in lite mer roliga uppgifter där så småningom, lite info om årsmodeller m.m. :D
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker

Inlägg av bruzze »

Om det är 49 Urisar påställda och 201 avställda och detta är vintersiffror så gissar väl jag på att det ställs på en 100 stycken till sommaren högst.

Det måste alltså finnas runt 100 urisar som står och dammar igen i villagarage, logar, lagerlokaler, bakgårdar, vardagsrum (eller nja, jag skulle nog vilja ha en där). Fan, man skulle ha pengar till att spåra upp och köpa loss en bunt av dom. Vilken investering!

Bruzze
Användarvisningsbild
Edis
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Kolla i listan på hemsidan, det vara bara 44 av de avställda urisarna som hade varit påställda under förra året. Sedan får man tänka på att det säkert finns en hel del importerade urisar som inte finns i min lista.

Många är nog långdragna renoveringar för man får ju hoppas att inga av dem står bortglömda och försvinner :shock:
Jonta
GT-intresserad
Kontakt:

Inlägg av Jonta »

Edis skrev:Kolla i listan på hemsidan, det vara bara 44 av de avställda urisarna som hade varit påställda under förra året. Sedan får man tänka på att det säkert finns en hel del importerade urisar som inte finns i min lista.

Många är nog långdragna renoveringar för man får ju hoppas att inga av dem står bortglömda och försvinner :shock:
Hehe.. långvariga renoveringar va de ja.. hmmm..
Känner mig träffad =)
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker

Inlägg av bruzze »

He he ju men det händer ju lite iallafall! Snackade med en kille här nyligen. Han har visst en uris som står och "goar till sig lite"! Hoppas få göra ett hembesök där. Tycker det är bättre om den goar sig i mitt garage istället! Vi får se!

Bruzze
Skriv svar