Förvirrande problem

Har hamnar det GT-snacket som inte passar i någon av de andra forumen.
Användarvisningsbild
stofe
GT-tok
Inlägg: 110
Blev medlem: tis apr 04, 2006 10:56
Ort: Skokloster/Enk

Förvirrande problem

Inlägg av stofe »

Ni vet att jag har en gt från 86 som är något av en skam att se på... (rostig)

har haft funderingar på att bygga om till quattro eller som drifting bil eller bara frächa upp...

problemet är att jag inte vet hur jag ska göra pga inte garage eller nu när man fyller körkort i 070813 då vill man ha en bil å leka med 8)

vad ska man gör ska man ta ett lån till uris om 1 till 2 år eller ska man bygga???

Vad ska jag göra IDÉR vill jag ha i mängder!!!

eller ska man sälja henne??



HJÄLP
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

Tja!

Här är ett litet tips från Pappa Bruzze fyllda 31 med begynnande ölmage. Det bästa du kan göra enligt min erfarenhet är att fixa din GT så den blir besiktigad och då har du en bil att åka i. Gör inte om mitt misstag bara. Jag köpte en 240 som skulle fixas till bara. Det slutade med helt rensad kaross massa spackling och extrajobb. Jag sålde den som tom kaross för jag tröttnade på den. Då är det bättre att ta hjälp av någon som kan visa hur man bättrar upp rosten (om du inte är mycket duktig på det själv redan). Blås den med bättringsfärg, polera och kör. Förr eller senare står det ett träd, dike, bil, betongsugga, rådjur eller snövall ivägen. När man precis har tagit körkort så är det mycket stor risk att det händer något Jag hade många mils körning när jag tog mitt kort och hamnade ändå i diket. Då är det bättre att sitta med en bil som är billig än en ombyggt nylackad asfräch UR-Q konverterad GT som man får 5000kr för av föräkringsbolaget.

Saknar du garage så är det en stor affär att bygga drifting eller Ur-Q. Det är kanska stora ingrepp vi talar om med att lägga till bakljulsdrift på en 2WD GT. Det kan du alltid göra senare och då har du ju objektet kvar!

Mitt goda råd!
Bruzze
Användarvisningsbild
Gizmo
GT-fanatiker
Inlägg: 1034
Blev medlem: lör jul 08, 2006 21:52
Ort: Landskrona
Kontakt:

Inlägg av Gizmo »

Jag hade gjort så mycket som möjligt på på Gtn, utan o stiga över stora summor.. Laga rost o svetsa e ju inte så dyrt.. O försök o få den målad i en bra färg..
Tips som kan låta riktigt budget men funka bra på min 740, rolla den med en skumgummi roller o spä ut färgen så den blir någerlunda lös (men inte rinnig när du målar) sen lägg på med färg tills du e nöjd.. ja la typ 3 lager. (Prova först på huven o kolla). Välj en bra färg o måla med. O försök spara undan under tiden till en hyfsad uris o lägg ner rejält med tid o pengar på den sen.
Audi - Four rings to rule them all.. http://www.garaget.org/?car=5922
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Är du bra på att meka och laga rost? Har du tillgång till rätt utrustning? Intresse och drivkraft?

Om någon av punkterna inte uppfylls, så är mitt tips att göra bilen körklar och besiktigad och pilla med lite enkla grejer. Känner du att det krävs för mycket resurser för att få den besiktigad är mitt tips att skaffa en redan besiktigad och körklar bil. Du kommer att vilja KÖRA bil när du har fått lappen, inte bara meka...

GT:n kan du ju behålla och renovera under tiden, se bara till så att den inte blir ståendes ute så den förfaller helt innan du kommer igång.
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

Edis skrev:se bara till så att den inte blir ståendes ute så den förfaller helt innan du kommer igång.
Nej sälj den hellre till Hasse GT i så fall!!! Då får den inte stå ifred länge :lol: *hehe* *asg* :D *yes*
Användarvisningsbild
Simpa
GT-fanatiker
Inlägg: 421
Blev medlem: mån feb 19, 2007 21:03
Ort: Solna

Inlägg av Simpa »

Behåll henne såklart, gör en lång lista på saker du vill fixa på bilen, och så tar du en sak i taget men kör med den samtidigt. Då får du ju båda njuta av att köra den, och njuta av att meka med den. Men man får räkna med att köra runt utan inredning en period, utan framkjol ett tag osv. Så gör jag.
Jag försöker undvika alla slags lån, då är det bättre att spara själv, även om det tar några år att spara ihop till drömmen. Ofta hinner drömmen ändra sig på vägen hur som helst.
Men sin första bil ska man alltid kunna sätta runt en stolpe utan att gråta blod. Men skulle du då sitta på ett lån på 150 000kr, då är det inte kul. Och ett år senare måste ta ett lån för att kunna köpa en bostad men vill inte göra dig av med bilen. Och sen tar du saker på avbetalning som soffa och tv, och i slutändan sitter man låst vid alla jävla lån och avbetalningar. Typisk svensk företeelse. Våga vägra lån...
Användarvisningsbild
stofe
GT-tok
Inlägg: 110
Blev medlem: tis apr 04, 2006 10:56
Ort: Skokloster/Enk

..

Inlägg av stofe »

Tack för alla tips..

ang lån så vet jag baa att man ska bara ha det till bil å hus inge mer...

Funderade på att sälja henne eller som reservdelsbil...

Här är ett litet tips från Pappa Bruzze fyllda 31 med begynnande ölmage

(störtskön mening)

får se vad som händer

*yes*
Användarvisningsbild
Simpa
GT-fanatiker
Inlägg: 421
Blev medlem: mån feb 19, 2007 21:03
Ort: Solna

Inlägg av Simpa »

När jag köper hus så ska jag betala det cash, det är mitt mål... :)
Användarvisningsbild
stofe
GT-tok
Inlägg: 110
Blev medlem: tis apr 04, 2006 10:56
Ort: Skokloster/Enk

...

Inlägg av stofe »

inte för att vara den men ETT STORT LYCKE TILL
Användarvisningsbild
stofe
GT-tok
Inlägg: 110
Blev medlem: tis apr 04, 2006 10:56
Ort: Skokloster/Enk

...

Inlägg av stofe »

nu ligger hon på blocket...
http://www.blocket.se/vi/11574417.htm?ca=11_s

:oops:
Audimannen2
GT-fanatiker
Inlägg: 564
Blev medlem: ons dec 28, 2005 13:08
Ort: Uppsala/Alunda

Inlägg av Audimannen2 »

Jasså är det din, såg den precis på blocket. Få se hur lång tid det tar för dig att bli av med den.
Lycka till med försäljningen.


//Audimannen
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

Det ser ut som den har slagit rot...

Bild

Kan vara ett bra grundobjekt om man vill skapa nått coolt!

Bruzze
Användarvisningsbild
gt_87
GT-fanatiker
Inlägg: 1624
Blev medlem: tis feb 28, 2006 09:25
Ort: Gotland

Inlägg av gt_87 »

rampen ser ut som en utmaning för mej *hehe*
Användarvisningsbild
Simpa
GT-fanatiker
Inlägg: 421
Blev medlem: mån feb 19, 2007 21:03
Ort: Solna

Inlägg av Simpa »

Så det är en ramp där bakom? Stofe, du vill inte sälja den i delar? Det tjänar du väl på, om du pallar dvs.
Skriv svar