Gr B vinge
Gr B vinge
någon som vet var man kan få tag på en sådan????
- Henke_GT85
- GT-fanatiker
- Inlägg: 195
- Blev medlem: lör apr 28, 2007 00:52
- Ort: Bor
http://www.gup-tuning.se/?CarManufactur ... armodel=11 en sida med lite olika kjolpaket vingar mm
Gup vingen ligger ju på 1000kr och Grupp B vingen från Adolfsson ligger på 3000kr. Varför valde du den för 3000kr Bruzze? Har förstått att GUP inte är så roliga att ha och göra med, att de kan ta 100år på sig osv. Men är det någon utseendeskillnad eller kvalitéskillnad? Va det en GUP vinge som ni monterade på Cippis förra träffen? Nån av dem måste man ju ha...
Hej!
Jag har jämfört bilderna på cippis och bilderna på originalvingen. Jag gillar inte utseendet på GUP-vingen Den är alldeles för olik originalet. Bland annat är den inte vinklad så som original-vingen är. Min bil ska inte bli överstylad utan den ska se original ut. Jag tycker inte GUP-vingen motsvara det jag önskar. Jag har i.o.f.s. bara sett vingen på cippis fd bil och jag tycker den är lite för mycket. Jag kan ha fel men vi får se till träffen. Då kan vi jämföra om den bilen kommer.
Ytterligare en anledning till att jag tycker det är värt med 3000 är att jag vet vilket jobb det innebär att gjuta en sån vinge. Det ska in fästen och den ska gjutas i två delar, lamineras ihop och fyllas med skum. Gissar vilken kvalitet det är på GUP-en om den kostar 1000:-
Den här urisen höll jag på att köpa en gång. 60000kr och det var ett vrak. Nu är den fin men det har nog kostat. Vit skinninredning!
Bruzze
Jag har jämfört bilderna på cippis och bilderna på originalvingen. Jag gillar inte utseendet på GUP-vingen Den är alldeles för olik originalet. Bland annat är den inte vinklad så som original-vingen är. Min bil ska inte bli överstylad utan den ska se original ut. Jag tycker inte GUP-vingen motsvara det jag önskar. Jag har i.o.f.s. bara sett vingen på cippis fd bil och jag tycker den är lite för mycket. Jag kan ha fel men vi får se till träffen. Då kan vi jämföra om den bilen kommer.
Ytterligare en anledning till att jag tycker det är värt med 3000 är att jag vet vilket jobb det innebär att gjuta en sån vinge. Det ska in fästen och den ska gjutas i två delar, lamineras ihop och fyllas med skum. Gissar vilken kvalitet det är på GUP-en om den kostar 1000:-
Den här urisen höll jag på att köpa en gång. 60000kr och det var ett vrak. Nu är den fin men det har nog kostat. Vit skinninredning!
Bruzze
Senast redigerad av 2 bruzze, redigerad totalt 0 gång.
Ja det är min åsikt iallafall! Ska bli gött att få hem den. Ska skicka den tillsammans med takluckan till lackeraren så ska den få lite färg. Det ska va klart till träffen är tänkt. Håll tummarna!
Det finns en tillverkare till som säljer originalkopian för 2800 men den ska tydligen inte va bra. Det är därför adolfsson har tagit fram en egen.
La till några bilder
Bruzze
Det finns en tillverkare till som säljer originalkopian för 2800 men den ska tydligen inte va bra. Det är därför adolfsson har tagit fram en egen.
La till några bilder
Bruzze
Men Gup-vingen e väl en så kallat en evo-vinge till den nya coupén, den efter 88.
O den som sitter på dem andre är ju en Grupp-B vinge.. O e det som en äkta så ska där ju vara hål för oljekylaren med..
Jag har med varit o tittat på den 2 färgade UrQuattron. Fick en åktur för han ville inte låta folk provköra den för där var ngt som var kass just då..
Men skinnet var inte så fint tyckte jag.. Missfärgat o sprucket..
O den som sitter på dem andre är ju en Grupp-B vinge.. O e det som en äkta så ska där ju vara hål för oljekylaren med..
Jag har med varit o tittat på den 2 färgade UrQuattron. Fick en åktur för han ville inte låta folk provköra den för där var ngt som var kass just då..
Men skinnet var inte så fint tyckte jag.. Missfärgat o sprucket..
Audi - Four rings to rule them all.. http://www.garaget.org/?car=5922
Jo kan va så att vingen är gjord efter 90-coupéns EVO. Jag trodde mest att det var en vinge från Kamei som liknar GUP:en. Har Audi gjort en racevinge till 90-coupen?
Hasses vinge som stått model för Adolfssons har fäste för oljekylare.
Nar jag tittade på, och provkörde den tvåfärgade så var den inte alls i det skicket som den är nu. Det var hål i dörrerna, rost i skärmkanterna, halva instrumentpanelen saknades, bakluckan hade spår efter någon "racig" aluvinge och i hålet till vänster under ratten låg en justerratt till turbotrycket som förmodligen alltid har stått på max När vi testade den så flipprade instrumentpanelen som värsta flipperspelet! Vingen är den "sämre" kopian för 2800 tror jag.
Bilen köptes ny av Pioneer som demobil. Jag hittade inte så mycket spår efter det för dom brukar vara ganska söndersågade. Det var dom som tvåtonslackade den. Den vita klädslen var säkert skitsnygg på 80-talet! Efter att jag tackat nej så var det en annan kille som köpte den och efter två veckor var den ute på blocket igen, nylackad och bra mycket dyrare!
Bruzze
Hasses vinge som stått model för Adolfssons har fäste för oljekylare.
Nar jag tittade på, och provkörde den tvåfärgade så var den inte alls i det skicket som den är nu. Det var hål i dörrerna, rost i skärmkanterna, halva instrumentpanelen saknades, bakluckan hade spår efter någon "racig" aluvinge och i hålet till vänster under ratten låg en justerratt till turbotrycket som förmodligen alltid har stått på max När vi testade den så flipprade instrumentpanelen som värsta flipperspelet! Vingen är den "sämre" kopian för 2800 tror jag.
Bilen köptes ny av Pioneer som demobil. Jag hittade inte så mycket spår efter det för dom brukar vara ganska söndersågade. Det var dom som tvåtonslackade den. Den vita klädslen var säkert skitsnygg på 80-talet! Efter att jag tackat nej så var det en annan kille som köpte den och efter två veckor var den ute på blocket igen, nylackad och bra mycket dyrare!
Bruzze
Oj då! Jag har visst rört upp någons känslor! Jag fick ett mail idag:
Precis som jag skrev i min post tidigare i denna tråd så har jag hört att den vingen inte är bra. Jag har inte forskat något närmare i det faktum då de åsikter jag vidarebefordrar här kommer från personer med god inblick ärendet. Jag har ingen egen åsikt om denna vinges goda eller dåliga sidor. Det är därför jag skriver att den vingen tydligen inte ska vara bra.
Jag vet bara att den vinge som adolfsson säljer är gjuten i två delar som är sammanlaminerade till en och sedan skumfylld för att bli stabil och hållbar. Hur den andra vingen är konstruerad har jag inte en blekaste aning om och om någon har inblick i detta är dom välkommna att argumentera för detta i forumet.
Det är ju bra att klubben (vilken det nu är) får hjälp av denna person och jag ber om ursäkt om jag genom min post har rört upp någons känslor. Detta är ju dock ett fritt entusiastforum som inte är bundet till någon klubb och vars syfte delvis är att vara en hjälp och stöd i ägandet av en GT. I detta fall har jag genom min post vidarebefordrat en åsikt om den andra vingens kvalitet. Detta är något jag avser att forsätta att göra.
Bruzze
Jag vill därför förklara:Vad snackar du för gojja på GT forumet,om att gr b vingen som den andra killen säljer är dålig.
Vi har köpt några vingar av honom och det är perfekt passform.Bra pris och grundlackad.
Blir rätt så irriterad att folk klagar och snackar gojja om andra personer som hjälpt oss i klubben.
Precis som jag skrev i min post tidigare i denna tråd så har jag hört att den vingen inte är bra. Jag har inte forskat något närmare i det faktum då de åsikter jag vidarebefordrar här kommer från personer med god inblick ärendet. Jag har ingen egen åsikt om denna vinges goda eller dåliga sidor. Det är därför jag skriver att den vingen tydligen inte ska vara bra.
Jag vet bara att den vinge som adolfsson säljer är gjuten i två delar som är sammanlaminerade till en och sedan skumfylld för att bli stabil och hållbar. Hur den andra vingen är konstruerad har jag inte en blekaste aning om och om någon har inblick i detta är dom välkommna att argumentera för detta i forumet.
Det är ju bra att klubben (vilken det nu är) får hjälp av denna person och jag ber om ursäkt om jag genom min post har rört upp någons känslor. Detta är ju dock ett fritt entusiastforum som inte är bundet till någon klubb och vars syfte delvis är att vara en hjälp och stöd i ägandet av en GT. I detta fall har jag genom min post vidarebefordrat en åsikt om den andra vingens kvalitet. Detta är något jag avser att forsätta att göra.
Bruzze
vinge
Hej alla det var jag som gjorde så att den vingen från gup gick att använda på en bil. den vingen kommer jag aldrig att ha på mina bilar för det var en jävla massa jobb på den skiten.O DET STÅR JAG FÖR ATT JAG SAGT!!!!!
MVH HASSE GT
MVH HASSE GT
GT Four ever