Ny på forumet

Har hamnar det GT-snacket som inte passar i någon av de andra forumen.
nirben
GT-intresserad
Inlägg: 37
Blev medlem: tis jul 10, 2007 13:38

Ny på forumet

Inlägg av nirben »

Hallå, jag blev med GT Coupé i söndags då kände jag att detta forum passade bra :D

Jag har en liten fråga dock, det är en 84a jag köpte. Hur pass vanligt är det med AC i dom bilarna? Den är inte fungerande just nu för det sitter ingen rem på den men det ska jag ordna.
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Välkommen hit och grattis till inköpet :D

AC är inte speciellt vanligt, men att det är så lätt som att sätta tillbaka remmen kan jag lova att det inte är... Man brukar göra så om systemet inte fungerar, så slipper kompressorn att snurra och ta lite motorkraft. Jag vet faktiskt inte vad som brukar strula på dessa. Kanske är bäst att lämna in den på läckagetest, det kan ju vara ett läckage någonstans.

Återigen, välkommen hit :D
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

Hej och välkommen

A/C är inte alls vanligt på dessa bilar
A/C på en 84 är verkligen inte vanligt
A/C på en 84 som funkar är näst intill helt omöjligt. Särskillt om remmen är avlyft. Det är som Edis skriver ett ganska säkert tecken på att den inte funkar.

I övrigt kan jag säga att du säkert kommer att bli nöjd med bilen och mer rätt än på detta forum är svårt att hamna!

Bruzze
Användarvisningsbild
Simpa
GT-fanatiker
Inlägg: 421
Blev medlem: mån feb 19, 2007 21:03
Ort: Solna

Inlägg av Simpa »

Vart välkommen!
Användarvisningsbild
burken_81
GT-fanatiker
Inlägg: 174
Blev medlem: tor apr 12, 2007 09:15
Ort: Laholm
Kontakt:

Inlägg av burken_81 »

välkommen hit!!
du har gjort ett bra val av bil!!!! se på mej va utan en gt i 6år sakna den hela tiden så ja fick köpa en ny!!
nirben
GT-intresserad
Inlägg: 37
Blev medlem: tis jul 10, 2007 13:38

Inlägg av nirben »

Bilen funkar skitbra, nej hjulet snurrar så den verkar inte ha skurit. Har en polare som är high på AC han skulle kika på det.

Annars är det en väldigt trevlig bil, helt rostfri och i fullgott skick. sånär som en buckla på bagageluckan samt nån spricka i instrumentpanelen. Jag fick den för 8000 från en kille som bara ville bli av med den.

Någon som har lite trimtips? Jag har funderat på en audi 100turbo motor, men jag vill inte häda en sån fin bil :)

Hur är det med bensinvärmare? det finns det också i den.

Tackar för ett varmt välkommande, Lägger väl upp lite bilder på skönheten snart *yes*
Skriv svar