Spridartvätt?

Har hamnar det GT-snacket som inte passar i någon av de andra forumen.
nirben
GT-intresserad

Spridartvätt?

Inlägg av nirben »

Jag har funderat lite kring de här med spridartvätt, är det någon som har någon erfarenhet om det blir någon skillnad eller ej? När jag köpte bilen gick den väldigt ryckigt och den gick inte igång på alla 5cyl på en gång osv. Då hällde jag i en flaska STP injection cleaner, då blev det bättre ett tag. Jag antar att spridarna inte är bytta sedan bilen var ny och det var ju ett tag sen. :roll: Frågan är om det är värt det? Är det någon som har gjort det på sin GT? Om ja, har ni märkt någon skillnad i effekt?
zlobo
GT-fanatiker
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

Det gör skilnad...
Fast ja skulle nog demontera dom och sedan rengöra dom en o en met tryck luft och lösnings medel.. alternativt är att ultraljud tvätta dom.
störasta skilnaden om man gör rent dom är att den går rent o fint.
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker

Inlägg av bruzze »

Jag lämnade mina spridare till en trimmfirma som rengjorde dom och testade upp dom. En var sämre så den bytte vi. Det blev skillnad. Inte för att bilen gick kass innan men bättre gick den iallafall!
nirben
GT-intresserad

Inlägg av nirben »

Pratade just med JRS motor i östersund, han nästan skrattade när jag ville tvätta spridarna hos dom. Han sa att det var bättre och billigare med nya. Man kanske skulle satsa på det istället?
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker

Inlägg av bruzze »

Å fan. Jag fick det gratis. Vet inte vad nya kostar men jag fick köpa en begagnad för någon hundring.
Användarvisningsbild
Gizmo
GT-fanatiker
Kontakt:

Inlägg av Gizmo »

jag har för mig att nya koster runt 6-700:- st
Audi - Four rings to rule them all.. http://www.garaget.org/?car=5922
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker

Inlägg av bruzze »

Kolla med någon mera firma. Dom kan säkert göra det billigt om du plockar bort dom själv. Dom är ganska lätta att få bort. Skruva bort rören och den plåt som sitter över. Sen tar du tag i dom med en plattång och bänder bort dom. Köp nya gummin när du har dom borta för dina är kass. Det är dom alltid.

/Bruzze
Skriv svar