Taskig parkering

Har hamnar det GT-snacket som inte passar i någon av de andra forumen.
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Taskig parkering

Inlägg av bruzze »

Hej alla GT-vänner!

Jag putsade till GT:n i onsdags kväll och stoppade in dottern och svärfar i den för liten lusttur. Vi drog till Vadstena... Varje onsdag är det motorkväll med massor av folk, bilar, bågar och rock n roll. Och Korv förstås. När vi kom dit så följde vi strömmen av bilar in mot området. Det är bara att hitta en parkering och ta den. Helst skulle jag ut på udden tänkte jag för där finns alla bilar som ej är old, rod eller amerikanare. När vi åkte ditåt kom givetvis en DHL-bil och skulle ut så jag och några till vek in mot centrala området på denna träff. Där fanns det ett par parkeringar och där ställde vi. Jag hamnade jämte en bil av modell T-ford eller liknande och på andra sidan en hot-rod med volvodrivlina med rak 6:a av senare modell och cromeade 22"-fälgar eller större! Den var så jäkla cool! Gamle Ådin stod rätt klent mot den! Fick några kommentarer iallafall! Är det en quattro? Nähe ja välputsad var den iallafall... o.s.v. Det var kul! Tyvärr har jag inga bilder.

/Bruzze
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Åh, det lät ju hur trevligt som helst! GLÖM dock aldrig kameran :lol:

Man ska passa på att åka på bilträffar nu, det blir snart mörkt och kallt igen! :roll:

Edit:
Var det denna du stod bredvid, eller den i bakgrunden?
Bild
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

Nej den här var på samma koncept och karossen var normal rod gjuten i glasfiber. Just dom bilarna på bilden har ju S80-drivlina. Jag är osäker på vad det var för motor i den här rodden men när jag hittar några bilder så lägger jag dom här.

När jag letade efter bilder från onsdagens nostalgiafton i vadstena så ramlade jag över denna bild. Det var den bil vi skulle kanske ha fått titta på på träffen men det sket sig tyvärr. Den här bilden är från en tidigare träff.

Bild
Tack www.largers.se för lån av bilden

/Bruzze
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

Vi hittade den på Mantorp. Här är den...

Bild

Bruzze
Skriv svar