Hittade en Uris i skogen!

Har hamnar det GT-snacket som inte passar i någon av de andra forumen.
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Hittade en Uris i skogen!

Inlägg av bruzze »

Titta vad jag hittade!

Bild
Bild
Bild

Man har ju hört talas om människor som hittar bilar i lador mitt i skogen som dom får ge en spottstyver för! Äntligen var det min tur!!! Trodde jag...

Jag tog en sväng i bilen för att slå ihjäl lite tid när vi var i sommarstugan i torsdags. Mitt i skogen hittade jag denna klenod. Jag kastade mig givetvis på kameran och knäppte några bilder. Jag ringde också till ägaren idag.

Det visade sig att den stod där i väntan på en renovering som en verkstad i närheten skulle påbörja. Han hade lagt stora summor på den bilen under tiden han körde den. Den var i stort sätt helrenoverad i drivlinan. Själva karossen och elen var det dåliga på den så den skulle behöva en rejäl rostlagning och elsanering. Att få köpa den var dock omöjligt, tyvärr. Både han och jag är sådana som utvecklar ett förhållande med våra bilar och det är ju inte speciellt svårt med en Uris! Vi kom dock bra överens och kommer förhoppningsvis hålla kontakten framöver. Jag önskar honom all lycka med renoveringen och ser verkligen fram emot den provtur han lovade!

Bruzze
Användarvisningsbild
Gizmo
GT-fanatiker
Inlägg: 1034
Blev medlem: lör jul 08, 2006 21:52
Ort: Landskrona
Kontakt:

Inlägg av Gizmo »

Ja det e ju inte vardag man hittar en sån i skogen.

Synd att du inte kunde köpa den..
Audi - Four rings to rule them all.. http://www.garaget.org/?car=5922
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

:shock: Men så får den ju inte stå :(

Hoppas verkligen att den hamnar på vägarna igen! :D
Användarvisningsbild
Totti
GT-fanatiker
Inlägg: 898
Blev medlem: sön jul 01, 2007 11:49
Ort: Tran
Kontakt:

Inlägg av Totti »

vill ha =D
80quattro -85 ***
Audi Gt -86
Audi coupe -90
Användarvisningsbild
styggan
GT-fanatiker
Inlägg: 387
Blev medlem: mån jun 25, 2007 22:58
Ort: V
Kontakt:

Inlägg av styggan »

haha fränt att "hitta" den i skogen bara sådär :D

Det är ju så jäääkla fräna bilar!!
Användarvisningsbild
Simpa
GT-fanatiker
Inlägg: 421
Blev medlem: mån feb 19, 2007 21:03
Ort: Solna

Inlägg av Simpa »

Kan tänka mig att det sög till i magen när du såg den... :D
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

Simpa skrev:Kan tänka mig att det sög till i magen när du såg den... :D
Ja det kan man lugnt säga!!!
Användarvisningsbild
Jimmen
GT-fanatiker
Inlägg: 361
Blev medlem: sön okt 30, 2005 13:41
Ort: Vicktory Lake

Inlägg av Jimmen »

Hur i h*vete törs man ställa den på ett så bra ställe, häromkring räcker det med att det tar för lång tid att handla så är bilen uppallad och rensad när man kommer ut från affärn...
Med tanke på delarnas värde på bilen så kan man ju tänka att det var väl inte en ultimat parkering, vad jag såg på bilderna i alla fall, kan ju ha fel iofs men det såg ödsligt och skogit ut!
Användarvisningsbild
Cerwinski
GT-fanatiker
Inlägg: 395
Blev medlem: ons jan 02, 2008 23:40

Inlägg av Cerwinski »

Usch, det såg ut som den behöver en hel del kärlek och omvårdnad, ja..

För övrigt borde det vara tvångsomhändertagning av bilen om ägaren ställer den på detta sätt en längre tid!
Användarvisningsbild
dagg
GT-fanatiker
Inlägg: 1088
Blev medlem: fre jul 20, 2007 20:57
Ort: R

Inlägg av dagg »

Jimmen skrev:Hur i h*vete törs man ställa den på ett så bra ställe, häromkring räcker det med att det tar för lång tid att handla så är bilen uppallad och rensad när man kommer ut från affärn...
Med tanke på delarnas värde på bilen så kan man ju tänka att det var väl inte en ultimat parkering, vad jag såg på bilderna i alla fall, kan ju ha fel iofs men det såg ödsligt och skogit ut!
här kan du ha bilen på tomgång medans du handlar *yea*
Die for metal!
Användarvisningsbild
Jimmen
GT-fanatiker
Inlägg: 361
Blev medlem: sön okt 30, 2005 13:41
Ort: Vicktory Lake

Inlägg av Jimmen »

hehe får flytta upp till Rättvik hör jag...
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

Cerwinski skrev:Usch, det såg ut som den behöver en hel del kärlek och omvårdnad, ja..

För övrigt borde det vara tvångsomhändertagning av bilen om ägaren ställer den på detta sätt en längre tid!
Den har stått en tid redan och jag har inte varit i trakterna på ett tag. Jag misstänker dock att den står kvar. Dom som skulle fixa den hade sagt till ägaren att man kunde ta vilket A80-golv som helst och svetsa i men det är inte lätt att hitta en Q. Annars så passar det ju inte riktigt.

Maskinellt är den OK men karossen....

Skulle vara ett kul långtidsprojekt! Det är ju en -81:a så den har ju ett visst värde.
Användarvisningsbild
Wicke
GT-fanatiker
Inlägg: 166
Blev medlem: tor jan 20, 2005 10:18
Ort: Kumla
Kontakt:

Re: Hittade en Uris i skogen!

Inlägg av Wicke »

bruzze skrev:Titta vad jag hittade!

Bild
Bild
Bild

Man har ju hört talas om människor som hittar bilar i lador mitt i skogen som dom får ge en spottstyver för! Äntligen var det min tur!!! Trodde jag...

Jag tog en sväng i bilen för att slå ihjäl lite tid när vi var i sommarstugan i torsdags. Mitt i skogen hittade jag denna klenod. Jag kastade mig givetvis på kameran och knäppte några bilder. Jag ringde också till ägaren idag.

Det visade sig att den stod där i väntan på en renovering som en verkstad i närheten skulle påbörja. Han hade lagt stora summor på den bilen under tiden han körde den. Den var i stort sätt helrenoverad i drivlinan. Själva karossen och elen var det dåliga på den så den skulle behöva en rejäl rostlagning och elsanering. Att få köpa den var dock omöjligt, tyvärr. Både han och jag är sådana som utvecklar ett förhållande med våra bilar och det är ju inte speciellt svårt med en Uris! Vi kom dock bra överens och kommer förhoppningsvis hålla kontakten framöver. Jag önskar honom all lycka med renoveringen och ser verkligen fram emot den provtur han lovade!

Bruzze
Är det en original "vinge" på den tro, den finns inte som reservdel hos Normans. Jag undrar för jag har en likadan.
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

Jag tror faktiskt att det är en Tresser men jag är inte säker.
Användarvisningsbild
Wicke
GT-fanatiker
Inlägg: 166
Blev medlem: tor jan 20, 2005 10:18
Ort: Kumla
Kontakt:

Inlägg av Wicke »

Ja jag tror det också.
Skriv svar