Rätta ljudet!

Har hamnar det GT-snacket som inte passar i någon av de andra forumen.
Användarvisningsbild
frasseaudi
GT-diggare

Rätta ljudet!

Inlägg av frasseaudi »

Tjena på er alla!

Nu börjar det dra ihop sej, ska hämta audin från lackarn på tisdag, så sen blir det till att jobba för att montera ihop den så fort som möjligt.

men jag hade tänkt göra något åt avgassytemet,jag bytte till ett simons 2,½ tumssystem förra året borrade även några hål i filter boxen, visst det blev ju helt annat ljud o även gott insugsljud men är inte helt nöjd ändå.

jag är inte ute efter en bil som ska låta högt o illa, utan jag skulle vilja ha fram mer av femmans lite råa gång även i mer vanlig körning inte bara när man gasar ur den. har flera ggr varit ute o gått o hört flera gamla hedliga femmor som har haft det där mörka råa lätet som inte vill infinna sej från mitt simonssystem.

Är det nån som har nån bil där ute o som känner sej nöjd med ljudet o vill dela med sej av nått tips på vad som behöver bytas ut så skriv gärna några rader, räcker det kanske att man bara behöver byta slutdämparn mot någon an häftigare eller???
Användarvisningsbild
Simpa
GT-fanatiker

Inlägg av Simpa »

3" om man vill ha mkt ljud ur den, men det ska vara ett helvete på motorvägen har jag hört. Finns några snygga byggen av japsdämpare. DÅ blir du nog nöjd...
Användarvisningsbild
Dajjmen
GT-fanatiker

Inlägg av Dajjmen »

3 tum blir nog för mycket, låter nog bara illa, och en japsdämpare på en gt?? det tycker iallafall inte jag passar för 5 öre. Men det finns ju andra slutdämpare som är snygga som får ett grymt ljud ifrån sig.

//Dajjmen
AudiArt
GT-fanatiker

Inlägg av AudiArt »

3" är godis. Så klart man ska ha det. Men ligger man på 2-3000rpm så låter det väldigt doft. "man hör inte vad man tänker". Men vid 5000 så börjar det riktiga ljudet
Användarvisningsbild
styggan
GT-fanatiker
Kontakt:

Inlägg av styggan »

Simpa skrev:3" om man vill ha mkt ljud ur den, men det ska vara ett helvete på motorvägen har jag hört. Finns några snygga byggen av japsdämpare. DÅ blir du nog nöjd...
hehe, 3" e soft, synd bara att musiken är obefintlig , även med full spetta på volymen. :)

ligger man å glider i 100 precis så låter det förbannat mkt :) sen 110 e de lugnt :P
Användarvisningsbild
Edis
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Min låter lagom diskret, jag är mycket nöjd med det systemet. Fick tag i ett begagnat Ferritasystem för många årsedan. Här är några bilder och t.o.m. ett ljudklipp:
http://bilsnack.com/gt/viewtopic.php?t=325
Användarvisningsbild
Simpa
GT-fanatiker

Inlägg av Simpa »

Jag personligen skulle inte vija ha 3", jag köpte 2.5 Simons. Och japsdämpare är inget jag skulle vilja ha heller, men OM man gillar ljud så är det bra alternativ, när man redan borrat burken.

Annars finns det en apparat med högtalare, som man installerar UNDER bilen. Och den styr man innefrån bilen, så kan man välja om man vill ha moppeljud, V8, skrikande däck, traktorljud, den har ALLT... :D
Användarvisningsbild
Dajjmen
GT-fanatiker

Inlägg av Dajjmen »

Simpa skrev: Annars finns det en apparat med högtalare, som man installerar UNDER bilen. Och den styr man innefrån bilen, så kan man välja om man vill ha moppeljud, V8, skrikande däck, traktorljud, den har ALLT... :D
Seriöst?
Användarvisningsbild
frasseaudi
GT-diggare

Jag fick ett tips idag!

Inlägg av frasseaudi »

Han tyckte jag skulle gå in o kolla på simons universaldelar, där fanns det en dämpare som hette turbolight.

då skulle jag ha en förstoringsmuff o tretums dämpare så trodde han att det skulle framhäva mer det här djupa mörka djudet utan att det blev för högt o irriterande i landsvägsfart.

så det blir väl till att försöka få till nåt med krökarna bakom dämparn så att det stämmer med urgröpningen på gaveln o längden på systemet.

Tack för tipsen jag fick!
Användarvisningsbild
Simpa
GT-fanatiker

Inlägg av Simpa »

Dajjmen skrev:
Simpa skrev: Annars finns det en apparat med högtalare, som man installerar UNDER bilen. Och den styr man innefrån bilen, så kan man välja om man vill ha moppeljud, V8, skrikande däck, traktorljud, den har ALLT... :D
Seriöst?

japp, sjukaste pryl jag sett...
Skriv svar