Biltema

Har hamnar det GT-snacket som inte passar i någon av de andra forumen.
rowen
GT-intresserad

Biltema

Inlägg av rowen »

Hej Edis ! här på forumet är det ju du som bestämmer! skulle man kunna ha en "biltema avdelning" lika som, Audi/Vag delar, där man kan föra in sånt som passar till GT-en?

Mvh rowen.
Användarvisningsbild
Edis
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Jag vill faktiskt inte ha en sådan avdelning här, mycket pga att det finns en massa bra sidor ute på nätet där man kan se vilka delar som passa på andra bilar osv. www.meca.se är ett bra exempel... Utnyttja sådana sidor och jämför därefter med Biltema isåfall. Audis reservdelspriser finns ju inte på nätet alls, så det är därför jag har skapat den avdelningen.

Sedan har jag under många år haft en regel att INTE köpa slitdelar på Biltema, men till Coupé -89:an som brorsan ska ha senare frångick jag den djungellagen och då gick det såhär:
http://bilsnack.com/gt/viewtopic.php?t=1519
Jag har inget emot Biltema, jag har nästan alla deras verktyg hemma (känns som det iallafall) och är mycket nöjd med dessa, däremot så litar jag inte på deras slitdelar som stundtals är bra och som andra stunder inte är bra alls... Jag är väldigt mycket originalfrälst om man säger så... Man vet vad man får då...

Hursomhelst så är det det första stycket som är den största anledningen till att jag inte vill ha en Biltemaavdelning här.
AudiArt
GT-fanatiker

Inlägg av AudiArt »

Feltema...
rowen
GT-intresserad

Inlägg av rowen »

Okej Edis ! jag har all respekt för din åsikt,har köpt lite grejer där,men det blir lite på chans i bland, försöker hålla en snål "budget" på bilen,man kan ju alltid ta lite lärdom av vad som hände din brossa och dej. Lite kul och konstigt är att folk vänder sej kollar mer på en gammal GT-88 än nått nytt och dyrt!
Mvh rowen
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker

Inlägg av bruzze »

För att föra diskussionen om Biltema vidare! Dom har ryckt upp sig något grymt de senaste åren. Jag har köpt en del prylar där och i det stora hela är jag nöjd även med reservdelar. Jag handlar mest på Autoexperten nu men kan gärna köpa bromsskivor, rör, nipplar, slangar och sånt av tema.
Skriv svar