Hjälp gt köp

Har hamnar det GT-snacket som inte passar i någon av de andra forumen.
U-turn
Inlägg: 4
Blev medlem: sön jul 13, 2008 15:22
Ort: V

Hjälp gt köp

Inlägg av U-turn »

Hej, ska nu sälja min mitsubishi evo 3:a pga vissa saker, delvis för att få loss lite pengar till lägenhet...

så tänkte därför köpa mig en audi gt och sedan köpa urq breddning samt vingen osv. för å få den mer som en replica, grymt fin modell.

min fråga är då. är det någon speciell årsmodell jag bör passa mig för?, mer om det var några svackor inom tillverkningen under något år eller dyligt.

väldigt tacksam för svar och tips för kommande köp. ser också fram emot att kanske se alla era fina bilar på träffar osv.


MVh Dennis


_____________________

EvolutionIII/garaget.org
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Jag rekommenderar att köpa en 85-88 iallafall, då får du modernare inredning, sluttande ljus och de nya kofångarna m.m.

Synd att du missade att köpa den "kittade" GT:n som var till salu länge i Vadstena. NipO här på forumet köpte den. Den hade nog passat dig, för då hade du sluppit att börja bygga.

Kan även vara idé att leta efter en utan sollucka, för det är inte så kul om de är rostiga där, det blir dyrt att få tag i delar. Se även till så att den har hela bakljus, för det går bara att köpa vänster bakljus nuförtiden. Rampen och det högre finns inte längre i Audis sortiment.
U-turn
Inlägg: 4
Blev medlem: sön jul 13, 2008 15:22
Ort: V

gt köp

Inlägg av U-turn »

Okej, tack för infon, läste någonstans att 85-88 även var halvgalvade upp till taket. får leta runt lite, skulle va kul, sen måste jag bli av med min nuvarande bil också.

mvh dennis
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

Jag tror till och med att 88:orna är helgalvade. Men jag kan ha fel. Hur som helst är det en kul bil. Oavsett årsmodell kan vakuumledningar och sånt strula. Dom är känsliga för läckor och sen har dom en tomgångsreglering som kan strula ibland. Det är ju inga stora grejer att fixa men det kan vara svårt att hitta felen. Sen är det ju en gammal modell och vissa delar är som Edis sa svåra att få tag i. Hur som helst, lycka till med försäljning och nyköp *yes*
Skriv svar