Ta över krockad GT, lönt?

Har hamnar det GT-snacket som inte passar i någon av de andra forumen.
krill3
GT-diggare
Inlägg: 68
Blev medlem: fre aug 08, 2008 12:39

Ta över krockad GT, lönt?

Inlägg av krill3 »

HEJ!

Jag har fått mig en riktig tanke ställare och skulle gärna villja ha hjälp.

En som jag känner har en Gt Coupe som han har krockat med som jag kan få. Och jag har väntat i 6 månader snart på att ta hem den. Den har en stor buckla i bak och det fattas huv och front och ratt. Sen har den stått ute i 1 år så den har möggel på sätena. sen har motor eller om det bara är kylet (hoppas på kylet) som har hoppat upp en bit. OCh nu senast så sa han att den va ramsne men jag vet inte om jag ska tro på det för jag tror inte han har korsmätt den elle nåt sådant. Sen så sa han att det har kommit in vatten i motorn. Men jag vill fortfarande ha den men ändå inte för han säger att det skulle kosta för mycket (jag är 17 så jag har ju inte direkt någon inkomst). så vad tycker ni alla är det någon ide att ta den? jag fyller 18 nästa år så jag har tid på mig sen så går jag Fordon med.


tack på förhand, kristoffer

Bytte till en tydligare rubrik, HJÄLP är ingen bra sådan... /Edis
Användarvisningsbild
Dajjmen
GT-fanatiker
Inlägg: 658
Blev medlem: sön mar 25, 2007 23:26
Ort: Helsingborg

Inlägg av Dajjmen »

Jag hade kollat upp lite mer vad som måste göras. Det finns ju rätt många här på forumet som har delar att köpa. Finns också andra billiga gt på blocket som du kan köpa och ta delar från. Finns också några på skroten med som säljer rätt billiga delar.

//Dajjmen
Bild
krill3
GT-diggare
Inlägg: 68
Blev medlem: fre aug 08, 2008 12:39

.

Inlägg av krill3 »

Jo, men jag skulle behöva a en bil som e lite skrot att ha som projekt bil till skolan. sen så får jag ju denna gratis så det blir lite billigare. är den inte ramsne så tar jag den nog för den står bara någon kilometer från mig. sen så är den lite trimmad och har gått på bana.
Användarvisningsbild
gt_87
GT-fanatiker
Inlägg: 1624
Blev medlem: tis feb 28, 2006 09:25
Ort: Gotland

Inlägg av gt_87 »

har den varit i dike något eller bara på körd bakifrån? tror heller inte att den är ramsne. hade den fått en smäll rakt i sidan så hade det kunnat finnas risk för att den varit sne. hur mycket ska han ha för bilen då?/micke
krill3
GT-diggare
Inlägg: 68
Blev medlem: fre aug 08, 2008 12:39

Inlägg av krill3 »

Han åkte ner i ett dike och träffa ett träd där bak.
För mig e den gratis annars vet jag icke. men det lättste sättet att veta om den e sne är väl att korsmäta? för jag vill verkligen ha den, spöa skiten ur alla töntiga volvoraggare men en 5 cyl motor på 230 hp (med turbon hade den 412) så jag tror jag ska slänga på den men den e nog lite sliten så den ger nog inte lika mycket nu.
Användarvisningsbild
gt_87
GT-fanatiker
Inlägg: 1624
Blev medlem: tis feb 28, 2006 09:25
Ort: Gotland

Inlägg av gt_87 »

ok. tror ändå inte att det är nån större fara. är den gratis är det bara att ta emot. om den skulle vara sne har du alltid mycket delar att plocka motor ,låda dörrar skärmar el detaljer framvagn bakvagn m,m. så hade jag gjort iaf stoppat i motorn i någon annan gt tex
krill3
GT-diggare
Inlägg: 68
Blev medlem: fre aug 08, 2008 12:39

.

Inlägg av krill3 »

Det bästa är ju att den e gratis, sen är det ju en bra bil att ha som projekt till skolan eftersom det finns mycket att göra och sen så blir ju förhoppningsvis resultatet en grymm gatbil :P
krill3
GT-diggare
Inlägg: 68
Blev medlem: fre aug 08, 2008 12:39

Re: Ta över krockad GT, lönt?

Inlägg av krill3 »

Bytte till en tydligare rubrik, HJÄLP är ingen bra sådan... /Edis[/quote]

finurligt det där :P hehe ^^

iaf,

Är detta kitet anpassat för GT eller har jag fattat det fel och dom menar Sport Quattron ?

http://gup-tuning.ee/popup.php?http://g ... 235452.jpg

Och är Gup-Tuning fortfarande skit eller har dom blivit bättre?
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Ta emot bilen, men jag hade nog gjort det för reservdelarna. Att få liv i den kommer nog att kräva en massa pengar och arbete, å andra sidan kan du ju knappast få bättre praktik i och med din utbildning. :lol:

Frågan är bara vad det är för motor, den är reggad som 85kW och är dessutom införd som en Audi 80... Bygger man om den och snyggar till den så kan man ju börja fundera på hur en nitisk besiktningsman ser på saken... :?

Vet du vilket land den kommer ifrån från början? Kan du se vilken motorkod motorn har?
krill3
GT-diggare
Inlägg: 68
Blev medlem: fre aug 08, 2008 12:39

.

Inlägg av krill3 »

Bilen fungerar och går det va just det vi provade innan jag tog bilderna.
inte för att vi körde den på gatan och så men kollade så att den fungera gjorde vi. Den har ju varit besiktigad förut så det borde ju inte vara något probem så sätt. jag kan tyvär inte kolla det nu för jag befinner mig en ganska bra bit därifrån för tilfället. jag ska försöka kolla det på måndag eller någon dag efter, kanske till och med på söndag :lol:
Jojjan
GT-fanatiker
Inlägg: 921
Blev medlem: fre okt 20, 2006 10:00

Inlägg av Jojjan »

Om du får bilen gratis så är det väl inget att tveka på? :wink:
evil.tweety
GT-fanatiker
Inlägg: 674
Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
Ort: N

Inlägg av evil.tweety »

som jag såg på den första bilden där någon stod vid motor utrymmet så såg det ju inte ut att vara så farligt. efter som bagaget och det satt ju hyfsat rakt. jag vet hur en sned bil ska se ut :lol: har voltat och blivit på körd 3 ggr plus frontat 1gång. men iaf så jag skulle nog tagit bilen iaf och kollat golvet i bagage utrymmet och under baksätet samnt vänstra bakskärmen efter konstiga veck och sånt som inte ska vara där. det brukar vara tecken på att det har flytat på sig. det ser ju som sagt bra ut på bilderna. om inte annat som edis sa en bra reservdels bil till annat skoj. motor och det passar ju i flera audis. :wink:
krill3
GT-diggare
Inlägg: 68
Blev medlem: fre aug 08, 2008 12:39

.

Inlägg av krill3 »

hehe :P

Det blir ingen reservdels bil i förstataget jag ska försöka att fixa den helt.
Den har stått där den står sen han krockade för han trodde att den va helt död men vi prova och den funka. så har han sagt en massa saker som va fel på den fast den har ju bara stått där under presseningen så hur han vet det har jag ingen aning om :S
NipO
GT-fanatiker
Inlägg: 465
Blev medlem: lör jul 28, 2007 23:36
Ort: Tran�s
Kontakt:

Inlägg av NipO »

ta bilen, försök göra iordning den.. går det inte så har du ju iaf en fin reservdelsbil.. det är som man säger " allt går om man vill"
Audi GT Quattro -85
krill3
GT-diggare
Inlägg: 68
Blev medlem: fre aug 08, 2008 12:39

.

Inlägg av krill3 »

hehe, jo det är väll så :P och om jag inte får i ordning den så kanske en av alla här vill köpa den :P
Skriv svar