Nybliven GT ägare och forum medlem :D

Har hamnar det GT-snacket som inte passar i någon av de andra forumen.
Mogge
GT-intresserad
Inlägg: 13
Blev medlem: sön aug 31, 2008 16:11

Nybliven GT ägare och forum medlem :D

Inlägg av Mogge »

(om detta är i fel forumsdel ber jag om ursäkt,har precis hittat hit)

Hej alla glada.
Har precis hittat hit och forumet verkar riktigt trevligt
Jag har tidigare varit ägare till en Porsche 944a som jag sålde nu för ett par veckor sen,hade inte tänkt att jag skulle ha nåt nytt kul på ett tag,bara vanliga familje kombin.Men så givetvis,som alltid,så dyker det upp nåt kul och man kan bara inte låta bli :D .En kollega hade en GT ståendes som han hade tänkt göra vid o besiktiga till sin son,men det kom aldrig längre än till planeringsstadiet,så jag fick förfrågan om jag ville ta över den,,KLART ATT JAG VILLE :D,,jag är väldigt förtjust i alla gamla kultiga sporttyskar så denna kunde jag ju inte bara låta försvinna.

Bilen är en 86a som varit avställd sen 2001 och har endast 8 ägare inkl bilhandlare i sin historik :D

Bilder på hur den ser ut just nu
Bild

Inredningen e hel o fin,dock är dörrsidan på passagerar dörren avplockad för byte av handtag.

Bild

Bild

Bild

Oj glömde presentera mig själv också :D
Morgan heter jag,34 år,kommer från Helsingborg och jobbar som bilmekaniker på Suzuki/Isuzu

Ha det bra allihopa,hoppas att det är lika trevligt här som det verkar vara :D

Mvh
Mogge
Användarvisningsbild
Dajjmen
GT-fanatiker
Inlägg: 658
Blev medlem: sön mar 25, 2007 23:26
Ort: Helsingborg

Inlägg av Dajjmen »

Tjabba. Välkomen hit. Kul att du köpte en gt. Har en lika dan i samma färg. Men det bästa av allt är att jag också bor i Helsingborg. Vi får träffas nån dag så man får kolla på bilen. Var i helsingborg bor du?

//Dajjmen
Bild
Jojjan
GT-fanatiker
Inlägg: 921
Blev medlem: fre okt 20, 2006 10:00

Inlägg av Jojjan »

Välkommen hit.

Din GT ser grymt fin ut.
Användarvisningsbild
SibbSon
GT-fanatiker
Inlägg: 495
Blev medlem: tor sep 29, 2005 12:18
Ort: Sthlm

Grattis

Inlägg av SibbSon »

till en fin klenod *hehe*
Måste säga att den ser ruggigt fin ut o va i nyskick utvändigt *yes*
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Ojojoj, vad roligt med en bil till i södra delen av Sverige :D

Det ser ut att vara en pärla! Stort grattis och välkommen hit! :D *yes*
Mogge
GT-intresserad
Inlägg: 13
Blev medlem: sön aug 31, 2008 16:11

Inlägg av Mogge »

Tackar tackar :D,, jovisst e den fin,,fast en bild kan ju dölja en del :wink: .
Nädå,,i det stora hela är den är fin.Lacken på kofångarnas nederdel e lite matt och tråkig,,kanske går att polera upp annars blir det omlack.Listen på passagerar dörren har lossnat i limningen och det finns nån liten liten rostfläck på högersidan i nederkant vid tröskeln,men det e så litet så det e bara att punktblästra o bättra i färg o polera upp så e det borta.Ska bli riktigt kul o börja fixa till bilen,den ska rulla till våren med lite vässad motor och trevligare fälgar+sänkningssats.I övrigt ska den behållas original,bilen är alldeles för bra i skicket för att byggas om eller liknande,finns ju trots allt inte alltför många kvar i sverige som är i bra skick (tror jag iallafall,dom man brukar se härnere är oftast bedrövliga i skicket)

Mvh
Mogge
Mogge
GT-intresserad
Inlägg: 13
Blev medlem: sön aug 31, 2008 16:11

Inlägg av Mogge »

Dajjmen skrev:Tjabba. Välkomen hit. Kul att du köpte en gt. Har en lika dan i samma färg. Men det bästa av allt är att jag också bor i Helsingborg. Vi får träffas nån dag så man får kolla på bilen. Var i helsingborg bor du?

//Dajjmen
:D va trevligt,det får vi helt klart göra.Jag bor vid wilson park,skanörgatan. Bilen står just nu på mitt jobb,fast jag vill ha in bilen under vintern så jag ska kolla på verkstadsplats imorgon,nånstans i ödåkratrakten skulle det ligga tydligen.Kan ju givetvis meka hur mycket jag vill på jobb men problemet är just att jag inte vill ha den ståendes ute i vinter o det finns inte plats för den inomhus på jobb :(
Användarvisningsbild
Dajjmen
GT-fanatiker
Inlägg: 658
Blev medlem: sön mar 25, 2007 23:26
Ort: Helsingborg

Inlägg av Dajjmen »

Mogge skrev:
Dajjmen skrev:Tjabba. Välkomen hit. Kul att du köpte en gt. Har en lika dan i samma färg. Men det bästa av allt är att jag också bor i Helsingborg. Vi får träffas nån dag så man får kolla på bilen. Var i helsingborg bor du?

//Dajjmen
:D va trevligt,det får vi helt klart göra.Jag bor vid wilson park,skanörgatan. Bilen står just nu på mitt jobb,fast jag vill ha in bilen under vintern så jag ska kolla på verkstadsplats imorgon,nånstans i ödåkratrakten skulle det ligga tydligen.Kan ju givetvis meka hur mycket jag vill på jobb men problemet är just att jag inte vill ha den ståendes ute i vinter o det finns inte plats för den inomhus på jobb :(
okej. Kan det vara gamla spritbruket i ödåkra, vet att han hyr ute lite garageplattser?
Bild
Användarvisningsbild
Gizmo
GT-fanatiker
Inlägg: 1034
Blev medlem: lör jul 08, 2006 21:52
Ort: Landskrona
Kontakt:

Inlägg av Gizmo »

Den GT:n såg ju riktit trevlig ut.. *yes*
Synd att min inte e körbar.. så fall hade vi 3 kunnats träffas någon stans.. Bor i landskrona men brukar vara i helsingborg på fre-lördags kvällarna.

Men välkommen hit i alla fal...
Audi - Four rings to rule them all.. http://www.garaget.org/?car=5922
Mogge
GT-intresserad
Inlägg: 13
Blev medlem: sön aug 31, 2008 16:11

Inlägg av Mogge »

Gizmo skrev:Den GT:n såg ju riktit trevlig ut.. *yes*
Synd att min inte e körbar.. så fall hade vi 3 kunnats träffas någon stans.. Bor i landskrona men brukar vara i helsingborg på fre-lördags kvällarna.

Men välkommen hit i alla fal...
Jaså,,på stattena? Isåfall har du nog sett mig i min porsche där några ggr.Är dessutom moderator på hbgsr :D
Användarvisningsbild
Gizmo
GT-fanatiker
Inlägg: 1034
Blev medlem: lör jul 08, 2006 21:52
Ort: Landskrona
Kontakt:

Inlägg av Gizmo »

Jepp stämmer bra det. Vad e det för porsche? Du har kanske sett min GT ändå. svart o låter som fan.... :lol:
Audi - Four rings to rule them all.. http://www.garaget.org/?car=5922
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

Hej och välkommen! Den var riktigt finer den! Kul att du tänker behålla den i nära originalskick för som du sa det finns inte många i det skicket.

Kul också att det finns flera igång neråt landet. Nästan så att ni måste anordna en liten träff i vår. Kan ju vara värt att åka några mil för!
Mogge
GT-intresserad
Inlägg: 13
Blev medlem: sön aug 31, 2008 16:11

Inlägg av Mogge »

Hmm en träff låter ju inte så dumt faktiskt :D,,kanske nåt o spinna vidare på.
Porschen va en svart 944a ,först med 17" turbocupfälgar o nu senast vita original telefonfälgar ,som jag uppgraderat rätt friskt chassimässigt för att köra bana med + lite till,fast den e såld nu sen 3 veckor tillbaks.Jag har/hade en biltråd om den på hbgsr,,körde en del streetrace med den förra o förrförra året,men ingenting i år,bara glidit rundor med den nu på sistonde.Och angående din GT är den mattsvart? isåfall såg jag nog den förra åretr,var en mattsvart GT där iallafall som brölade som f.... :D
Användarvisningsbild
Gizmo
GT-fanatiker
Inlägg: 1034
Blev medlem: lör jul 08, 2006 21:52
Ort: Landskrona
Kontakt:

Inlägg av Gizmo »

Tror jag känner igen det med porschen. Nä helt matt svart e den inte.. de e bara huven som e mattsvart..
Audi - Four rings to rule them all.. http://www.garaget.org/?car=5922
Mogge
GT-intresserad
Inlägg: 13
Blev medlem: sön aug 31, 2008 16:11

Inlägg av Mogge »

ok,,kan v amitt minne som sviker mig,är välö mest troligt att det var du iallafall :D.
Skriv svar