Kompressor på en 5cyl Audi 90

Har hamnar det GT-snacket som inte passar i någon av de andra forumen.
Användarvisningsbild
Gizmo
GT-fanatiker
Inlägg: 1034
Blev medlem: lör jul 08, 2006 21:52
Ort: Landskrona
Kontakt:

Kompressor på en 5cyl Audi 90

Inlägg av Gizmo »

Synd att man aldrig fick på kompressorn på GT:n :( men jag hitta en på youtube som har fått på en på sin Audi 90.
Han har satt den på exakt samma ställe som jag hade tänkt sätta min på.

http://www.youtube.com/watch?v=JUw8VjsO-9Y
Audi - Four rings to rule them all.. http://www.garaget.org/?car=5922
zlobo
GT-fanatiker
Inlägg: 1335
Blev medlem: mån maj 21, 2007 13:25
Ort: V�xj�
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

såg att den är felmonterad.


man skall ha spjället på sug sidan av kompressorn då går bilen mkt tystare.
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Användarvisningsbild
Gizmo
GT-fanatiker
Inlägg: 1034
Blev medlem: lör jul 08, 2006 21:52
Ort: Landskrona
Kontakt:

Inlägg av Gizmo »

Vissa gillar att den viner kanske.. inte vet jag... :lol:
Audi - Four rings to rule them all.. http://www.garaget.org/?car=5922
zlobo
GT-fanatiker
Inlägg: 1335
Blev medlem: mån maj 21, 2007 13:25
Ort: V�xj�
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

testade o köra på det sättet det viner inte utan skriker o uthärdligt.
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Användarvisningsbild
Gizmo
GT-fanatiker
Inlägg: 1034
Blev medlem: lör jul 08, 2006 21:52
Ort: Landskrona
Kontakt:

Inlägg av Gizmo »

Haha.. ok. Ja jag kom inte så långt så jag vet inte.
Audi - Four rings to rule them all.. http://www.garaget.org/?car=5922
Användarvisningsbild
blueman83
GT-fanatiker
Inlägg: 931
Blev medlem: fre nov 09, 2007 02:32
Kontakt:

Inlägg av blueman83 »

Zlobo kan det där med kompressor han.
Var in på hans hemsida rätt nyligen och kikade på den röda Audi Coupen.
Runt 200hk med kompressor om jag inte minns fel.

Lite sugen man blir att bygga nya motorn med kompressor istället för enbart sugtrimma. "Sticka ut ur mängen" *hehe*

Vad behöver man tänka på?

Måste man sänka kompressionen på en KL motor?
Ändra något på bränsledelen?
Går det använda original insuget med vanliga luftmängsskivan/mätaren?
zlobo
GT-fanatiker
Inlägg: 1335
Blev medlem: mån maj 21, 2007 13:25
Ort: V�xj�
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

blueman83 skrev:Zlobo kan det där med kompressor han.
Var in på hans hemsida rätt nyligen och kikade på den röda Audi Coupen.
Runt 200hk med kompressor om jag inte minns fel.

Lite sugen man blir att bygga nya motorn med kompressor istället för enbart sugtrimma. "Sticka ut ur mängen" *hehe*

Vad behöver man tänka på?

Måste man sänka kompressionen på en KL motor?
Ändra något på bränsledelen?
Går det använda original insuget med vanliga luftmängsskivan/mätaren?
det du bör tänka på är att:

välja rätt storlek på kompressorn det fins en hel del formler för att räkna ut hur stor man behöver.

bränsle tillskott i någon form. ex pic 5, smt6 etc

backa tändningen något på ladd om man laddar mer än 0.5bar (om man kör på bensin)

på skruv kompressorer sätt spjället på sug sidan på kompessorn.

ev kompsänka.


vad har kl motorn för komp ? om den har 10:0 eller högre bör du kompsänka lite annars blir det risk för spikningar.
mer bränsle kan behövas.
du kan använda orig insuget bara flytta på spjället.
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Skriv svar