Audi gt i värde?

Har hamnar det GT-snacket som inte passar i någon av de andra forumen.
Användarvisningsbild
Totti
GT-fanatiker
Inlägg: 898
Blev medlem: sön jul 01, 2007 11:49
Ort: Tran
Kontakt:

Audi gt i värde?

Inlägg av Totti »

hejhej har en fråga,
vad ligger en gt ungefär i pris sommartid?(ingen rishög)
80quattro -85 ***
Audi Gt -86
Audi coupe -90
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Har skrivit detta tidigare och jag tycker nog att det stämmer ganska bra fortfarande:

Jag tycker själv att jag har rätt bra koll på priserna i annonser och när det gäller 85-88:or så upplever jag det såhär:
Upp till 10000kr, oftast är dessa bilar inne på sista versen. Man får ha tur om man ska hitta en vettig för de pengarna. Kanske finns någon fin som har varit avställd i en massa år, men de är inte lätta att hitta heller. Det brukar dock kosta lite tid och pengar att få bromsar och annat i bra skick igen.

10000-15000kr, vettigt bruksskick, lite rost här och var, men är besiktigad och har gått över 25000mil. Skall dock kännas bra på vägen och låta bra i motorn.

15000-20000kr, bra skick, har gått runt 20000mil och låter bra i motor. Lite rost i skärmkanterna kanske, men oftast bra skick. Klonkar och lever inte om när man kör. Dessa börjar dock bli sällsynta.

20000 och uppåt, sällsynta bilar i mycket fint skick. KÖP om du hittar en!

Tänk på att delar som bakljus och sidolister knappt går att få tag i längre, lyktorna där fram är snordyra om de överhuvudtaget finns kvar.
Användarvisningsbild
Totti
GT-fanatiker
Inlägg: 898
Blev medlem: sön jul 01, 2007 11:49
Ort: Tran
Kontakt:

Inlägg av Totti »

okayokay, kanske kan tjäna en slant, hittat en 99% rostfri, va ngn rost fläck i ena hörnet vid kjolen.säkert ngt under med då så klart
svarta bakljus i mkt bra skick + ramp å nya däck å det ända negativa jag uppfattade det som
var att listen på dörren låg i baksätet å hel-ljus reflektorn va kass å listen runt takluckan va usel! små pengar för en ruskigt fin gt! ändå en gt!
för mktmkt billig peng... :shock:

han har själv haft den i 7år som sagt!

bara plats det gäller just nu å kärringa som tjatar=) räcker la å varva te...
Senast redigerad av 1 Totti, redigerad totalt 0 gånger.
80quattro -85 ***
Audi Gt -86
Audi coupe -90
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Låter ju intressant som tusan! Om du inte köper den får du gärna tipsa om den här *visslar* :D

Vad var det för årsmodell? De tidigare är ju oftast lite billigare.
Användarvisningsbild
Totti
GT-fanatiker
Inlägg: 898
Blev medlem: sön jul 01, 2007 11:49
Ort: Tran
Kontakt:

Inlägg av Totti »

Edis skrev:Låter ju intressant som tusan! Om du inte köper den får du gärna tipsa om den här *visslar* :D

Vad var det för årsmodell? De tidigare är ju oftast lite billigare.

skall inte ljuga men vet ej om de va 85 eller 86, nyare modellen helt klart..
går det få för många gt bilar?;)

oja klart jag kan!
80quattro -85 ***
Audi Gt -86
Audi coupe -90
NipO
GT-fanatiker
Inlägg: 465
Blev medlem: lör jul 28, 2007 23:36
Ort: Tran�s
Kontakt:

Inlägg av NipO »

nää.. för många GT går inte att ha, ångrar fortfarande att ajg skrotade reservdelsbilen.. det kändes bra att ha 3 st audi gt på papprena :)
Audi GT Quattro -85
Skriv svar