JIPPIE!!!! :D

Har hamnar det GT-snacket som inte passar i någon av de andra forumen.
krill3
GT-diggare
Inlägg: 68
Blev medlem: fre aug 08, 2008 12:39

JIPPIE!!!! :D

Inlägg av krill3 »

Jag va ute och festade lite igår och hade kul på snön, så satt jag och prata om att dra hem GTn för jag har lyckats övertala om att jag skulle få det. Så kom en klasskamrat med en bilkärra till skolan för att balansera däcken för dom nyss hade köpt den. Så jag frågade om jag kunde få låna den till GTn och det fick jag. Fast det va ju det att man behöver en person med BE kort med så jag frågade runt lite. Hade lite otur med det så släppte ämnet ganska snabbt. Jag pratade ganska mycket om GTn den kvällen och när vi sedan åkte hem vid kl 4 på morgonen så stod det en bil på gården och jag tänkte vafan är det för bil, den va ju snötäckt och det va mörkt ute. Men då såg jag plåten och kände igen den direkt :lol: Dom hade dragit hem den utan att jag visste det och jag blev så glad så jag hoppade runt och stojjade *yes* Jag har väntat på den sen i maj 08 så jag blev lite glad där :wink:


Men iaf, den är krockad lite och det fattas lite delar men jag ska kolla upp vad som behövs och sedan posta det här *hehe*

Ska fixa lite nya bilder med :wink:
Fegis
GT-fanatiker
Inlägg: 647
Blev medlem: sön aug 24, 2008 16:49
Ort: Tidaholm

Inlägg av Fegis »

Det låter härligt detta =) fixa lite bilder nu med gör inget om den inte är hel. :D Själv ska jag ut med min GT nu hehe vi fick lite snö igår bara någon m.m men det kan vara kul det med =)
krill3
GT-diggare
Inlägg: 68
Blev medlem: fre aug 08, 2008 12:39

hehe :D

Inlägg av krill3 »

Tror du det eller? :lol: Det är inte plåten som jag är orolig över utan det är motorn, Det va ett tag sen jag startade den sist och dom säger att jag aldrig kommer få igång den :cry: Men jag sattade batterit på laddning för en stund sen oc får väll in förskaffa lite soppa och se ifall den överger mig eller inte *hehe* Vill den inte starta nu så får jag sammla ihop grabbarna och släppa dom lös på bilen tills den startar *hehe*

Lyckos dig som redan kan cruisa runt i din *yes*
Jojjan
GT-fanatiker
Inlägg: 921
Blev medlem: fre okt 20, 2006 10:00

Inlägg av Jojjan »

Motorer till GT:n är väl inte speciellt svårt att få tag på, så skulle motorn vara "körd" så är det ingen panik.
krill3
GT-diggare
Inlägg: 68
Blev medlem: fre aug 08, 2008 12:39

...

Inlägg av krill3 »

Om man tänker på det viset så är det inte panik men denna motorn har lite mera vrid än vanligt och vill helst behålla den :lol:
Användarvisningsbild
coupesudden
GT-fanatiker
Inlägg: 255
Blev medlem: fre jan 18, 2008 18:44
Ort: sunne

Inlägg av coupesudden »

det brukar aldrig va några problem med att starta en motor som stått länge ... bara stiften suttit i hela tiden och det inte har regnat rakt i den så..... ta bort plusen på tändspolen å kör på starten å kolla oljetrycket så den får olja upp i toppen innan den startar bara så ska det inte va nårgra problem !! å BYT olja direkt efter den varit varmkörd första gången nu !! då mycket avlagringar släpper efter ett tags stillestånd !! å byt sen efter 100mil igen ... å sen nästa 100 mil !! behövs ingen dyr olja heller första gångerna ....

//mvh janne sundin
krill3
GT-diggare
Inlägg: 68
Blev medlem: fre aug 08, 2008 12:39

...

Inlägg av krill3 »

Tack för tipset! *yes*

Ska bara se till att den för strömm först men självklart ska ju batterit vara seg laddat :: Men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge, fast i detta fallet finns en rad olika undantag *hehe*
Användarvisningsbild
coupesudden
GT-fanatiker
Inlägg: 255
Blev medlem: fre jan 18, 2008 18:44
Ort: sunne

Inlägg av coupesudden »

den som väntar på nått gott väntar ALLTID för länge ..... heter det !! =)

//mvh janne sundin
Jojjan
GT-fanatiker
Inlägg: 921
Blev medlem: fre okt 20, 2006 10:00

Re: ...

Inlägg av Jojjan »

krill3 skrev:Om man tänker på det viset så är det inte panik men denna motorn har lite mera vrid än vanligt och vill helst behålla den :lol:
Det finns människor som lever på att trimma motorer. :wink:
Användarvisningsbild
Totti
GT-fanatiker
Inlägg: 898
Blev medlem: sön jul 01, 2007 11:49
Ort: Tran
Kontakt:

Inlägg av Totti »

vare itne denna blåa som var krockad i bakänden?
trevligt du fått hem den nu iaf! *yes*
bara att börja skruvva nu då! :D
80quattro -85 ***
Audi Gt -86
Audi coupe -90
krill3
GT-diggare
Inlägg: 68
Blev medlem: fre aug 08, 2008 12:39

hehe

Inlägg av krill3 »

Jo så kanske det heter ja *hehe*


Jo det finns ju dom som lever på att trimmma, men nu äre så att jag ska köpa en till bil på tisdag och en rad massa delar till den så ska ju denna ha delar med så det kör ihop sig lite där :lol:


Du har helt korrekt *yes* när den börjar att starta så ska jag ägna mig åt all plåt arbete och inredning. Men batterit jag fick med (som jag har laddat) gav inte ur mycket alls så jag får köpa ett nytt men det löser jag redan imorgon *hehe*
Användarvisningsbild
Totti
GT-fanatiker
Inlägg: 898
Blev medlem: sön jul 01, 2007 11:49
Ort: Tran
Kontakt:

Inlägg av Totti »

göttans, får fixa lite mer bilder!!
hur skall du göra med krockskadan? har bakplåt om du inte bor för långt bort! gtn skall skrotas snarast så bara säga te....

mvh tobbe
80quattro -85 ***
Audi Gt -86
Audi coupe -90
krill3
GT-diggare
Inlägg: 68
Blev medlem: fre aug 08, 2008 12:39

....

Inlägg av krill3 »

Bilder ska komma men ska till Gbg imorgon så det får väll bli på tisdag antar jag *hehe*

Jag funderar på att smacka till med en slägga men får se hur det blir med det :lol:

Jag bor i Nossebro och det låter lite fint med extra delar om du har det jag behöver. Jag vet inte exakt nu vad som behövs men jag kan skriva en liten lista :wink:

- Fronten är krockad, behöver nytt fäste (vet inte vad den heter) fångare och grill.

-Motorhuv

-Lister

-Ratt (Den blev snodd)

-Baklucke gångjärnen har gått av

-slang till kylet

-dimmljusen

-höger baklykta


Det är la det jag vet just nu men ska kolla mer när jag fått in bilen i garaget *yes*

Hojta till ifall ni har lite delar som man skulle kunna få köpa för ett bra pris. Som jag skrev förut så köper jag ju bil på tisdag för 28,000 som jag sen ska skaffa delar till så har ju inte hur mycket som helst att röra mig med nu heller.

Kanske ska skriva att GTn är en -85a med :lol:
Användarvisningsbild
Wallin
GT-fanatiker
Inlägg: 495
Blev medlem: ons okt 10, 2007 15:36
Ort: Vinterborg

Inlägg av Wallin »

SKriv en lista så ska jag se vad jag kan gräva fram, har en nästan komplett stående! :wink:
krill3
GT-diggare
Inlägg: 68
Blev medlem: fre aug 08, 2008 12:39

Inlägg av krill3 »

Wallin skrev:SKriv en lista så ska jag se vad jag kan gräva fram, har en nästan komplett stående! :wink:
Skrev just en lista i förra inlägget :wink:
Kommer en bättre sen när jag kolla igenom den mer *hehe*
Användarvisningsbild
Wallin
GT-fanatiker
Inlägg: 495
Blev medlem: ons okt 10, 2007 15:36
Ort: Vinterborg

Inlägg av Wallin »

Bara att lägga ett pm när du vet vad du behöver, så ska jag kolla vad jag har!
krill3
GT-diggare
Inlägg: 68
Blev medlem: fre aug 08, 2008 12:39

Inlägg av krill3 »

Wallin skrev:Bara att lägga ett pm när du vet vad du behöver, så ska jag kolla vad jag har!
Låter prima! *yes* Ska kolla upp det så snabbt som möjligt .
Skriv svar