min gamla älskling

Har hamnar det GT-snacket som inte passar i någon av de andra forumen.
Användarvisningsbild
mrknopfler
GT-fanatiker
Inlägg: 233
Blev medlem: tis feb 19, 2008 14:48

min gamla älskling

Inlägg av mrknopfler »

Min gamla pärla till salu. Synd att man inte har råd som vanligt :cry:
http://www.blocket.se/vi/20288156.htm?ca=4_s
Användarvisningsbild
stork3n
GT-fanatiker
Inlägg: 775
Blev medlem: tis apr 03, 2007 19:01
Ort: uppland

Inlägg av stork3n »

ägaren innan, gav mig priset 5000 om jag skulle köpa den.. då han tyckte min va så fin och att vi var bekanta, du skulle sagt till då, om du vela haft den :D
Användarvisningsbild
mrknopfler
GT-fanatiker
Inlägg: 233
Blev medlem: tis feb 19, 2008 14:48

Inlägg av mrknopfler »

hade inte råd då heller skulle jag tro. men jag vill HAAAAAAA en :evil:
5000:-? jag sålde den för 12000:- för 5-6år sedan
Fukken
GT-intresserad
Inlägg: 11
Blev medlem: tor mar 20, 2008 08:59
Ort: Sandviken

Inlägg av Fukken »

Jag vet vem som hade på den där annonsen och jag skulle inte ge mer än 3000 spänn i det skicket karossen är nu...rost hål och trasiga dörrhandtag och allmänt ner risad...och han som gjort "iordning" om det är den jag tror att det är så lär man nog inom en snart framtid göra om det :?
Användarvisningsbild
mrknopfler
GT-fanatiker
Inlägg: 233
Blev medlem: tis feb 19, 2008 14:48

Inlägg av mrknopfler »

Stackars MAX! Han som mådde så bra i min ägo, lite matt i lacken men motormässigt mådde han finfint. Såg i annonsen att på minussidan så skrev han om det hemgjorda avgassystemet som inte skulle vara bra gjort. Det är gjort helt i rostfritt förutom ljuddämparna av en som svetsar rostfritt hela dagarna... så det var inget fuskjobb iaf
Fukken
GT-intresserad
Inlägg: 11
Blev medlem: tor mar 20, 2008 08:59
Ort: Sandviken

Inlägg av Fukken »

tja han har bytt bort den nu i varje fall mot en 80 avant vet ej vart din gamla coupe är....sägs att den finns i mina hemtrakter runt Storvik *yea*
Användarvisningsbild
mrknopfler
GT-fanatiker
Inlägg: 233
Blev medlem: tis feb 19, 2008 14:48

Inlägg av mrknopfler »

Hoppas den hamnar hos en snäll och omtänksam husse :D
Fukken
GT-intresserad
Inlägg: 11
Blev medlem: tor mar 20, 2008 08:59
Ort: Sandviken

Inlägg av Fukken »

Tror den har hamnat hos en kille som inte har körkort än...så vi får hålla tummarna att han sköter den bättre än ägarn före.... *yea* men jag tycker det är lite kul för han fick problems direkt med sin 80 avant.... *asg* så går det när man byter bort sin coupe... *hehe*
Användarvisningsbild
mrknopfler
GT-fanatiker
Inlägg: 233
Blev medlem: tis feb 19, 2008 14:48

Inlägg av mrknopfler »

Vissa straffar gud med det samma :evil:
Såg att han hade bytt driknut på höger sida... jag bytte på vänster å det var inte billigt 4000:-!!!!!!
Fukken
GT-intresserad
Inlägg: 11
Blev medlem: tor mar 20, 2008 08:59
Ort: Sandviken

Inlägg av Fukken »

japp :evil: rätt åt han tycker jag... *yea* han köpte en knut på mekonomen så han gav strax över 2 tusen tror jag... ::
Användarvisningsbild
mrknopfler
GT-fanatiker
Inlägg: 233
Blev medlem: tis feb 19, 2008 14:48

Inlägg av mrknopfler »

Fanns ingenstans när jag skulle köpa. Inte ens på lagret i Södertälje, dom fick ta den direkt från tyskland=/
Jojjan
GT-fanatiker
Inlägg: 921
Blev medlem: fre okt 20, 2006 10:00

Inlägg av Jojjan »

Hur kör man sönder en drivknut på en GT om den nu inte har gått utan smörjning ? :wink:
Användarvisningsbild
mrknopfler
GT-fanatiker
Inlägg: 233
Blev medlem: tis feb 19, 2008 14:48

Inlägg av mrknopfler »

hål i damasken å när jag upptäkte det så hade den redan börjat på att låta så då fick den hålla så länge den gjorde det. Damasken var delad på mitten när den rasade. Sprutade delar över hela vägen... en kula hittade jag igen. Tog två månader innan jag hade råd med en ny. tog 5 timmar att byta, utomhus i februari. 4timmar innan centrummuttern släppte :cry:
Jojjan
GT-fanatiker
Inlägg: 921
Blev medlem: fre okt 20, 2006 10:00

Inlägg av Jojjan »

Ajajaj.
Jag hade tur när min damask gick sönder för några år sedan. Hann byta den innan knuten gick sönder.
Annars ska ju själva knuten vara rejält tilltagen. Svår att köra sönder enligt en bekant som har kört rally med grejerna.
Användarvisningsbild
mrknopfler
GT-fanatiker
Inlägg: 233
Blev medlem: tis feb 19, 2008 14:48

Inlägg av mrknopfler »

jo dom ska tydligen vara rejäla=)
Fukken
GT-intresserad
Inlägg: 11
Blev medlem: tor mar 20, 2008 08:59
Ort: Sandviken

Inlägg av Fukken »

Hans knut hade tydligen bara rasat ihop hemma på parkeringen...otur tycker jag den skulle ha rasat för han långt ut i skogen istället :evil: Men sen var det ju 20 frågor till mig hela tiden och lika nu med nya bilen han har bara för att man jobbar inom VAG så är man lurad av vissa att bara besvara frågor dygnet runt tycker dom.... :cry:
Användarvisningsbild
mrknopfler
GT-fanatiker
Inlägg: 233
Blev medlem: tis feb 19, 2008 14:48

Inlägg av mrknopfler »

vissa tror att man är jourhavande servistekniker
Fukken
GT-intresserad
Inlägg: 11
Blev medlem: tor mar 20, 2008 08:59
Ort: Sandviken

Inlägg av Fukken »

japp och det tycker jag är tråkigt när dom utnyttjar en hela tiden... :( nån gång ibland inga problems men så fort hans bil krånglar då ringer han.... :evil:
Jojjan
GT-fanatiker
Inlägg: 921
Blev medlem: fre okt 20, 2006 10:00

Inlägg av Jojjan »

Fukken skrev:japp och det tycker jag är tråkigt när dom utnyttjar en hela tiden... :( nån gång ibland inga problems men så fort hans bil krånglar då ringer han.... :evil:
Säg åt honom att köpa en Toyota istället då. :wink:
Användarvisningsbild
mrknopfler
GT-fanatiker
Inlägg: 233
Blev medlem: tis feb 19, 2008 14:48

Inlägg av mrknopfler »

Min fasters man ägde den lokala VAG-verkstan så jag behövde bara fråga där och hade skapliga rabatter. tyvärr så sålde han den
Skriv svar