Bränsle ledningen

Har hamnar det GT-snacket som inte passar i någon av de andra forumen.
krill3
GT-diggare
Inlägg: 68
Blev medlem: fre aug 08, 2008 12:39

Bränsle ledningen

Inlägg av krill3 »

Jag har tyvärr fått veta att ledningen ska vara kass så att det läcker. Innan jag börjar riva i det hela så undrar jag hur ledningen går. någom som har en ritning på det eller kan förklara? Vore himmla bra ifall jag fick veta det så jag kan starta upp han så fort som möjligt :)



MVH, Kristoffer Eklund
Användarvisningsbild
blueman83
GT-fanatiker
Inlägg: 931
Blev medlem: fre nov 09, 2007 02:32
Kontakt:

Inlägg av blueman83 »

Underbilen så är det 2ledningar.

1matarledning och 1retur.
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Det är väldigt vanligt att det läcker strax under batteriet, kolla i slutet på Kitty:s precis uppdaterade tråd. Hon har precis lagat det på sin.
http://bilsnack.com/gt/viewtopic.php?t=3155

Jag bytte ut rören på min gamla GT, köpte dyra originalrör för sammanlagt 1400-1500kr för många årsedan. De var INTE lätta att byta... Många drar slang istället av vad jag har hört, det är nog "lite" enklare och billigare...
krill3
GT-diggare
Inlägg: 68
Blev medlem: fre aug 08, 2008 12:39

Inlägg av krill3 »

Prima prima *yes* Ska ta och kolla det så fårt jag får tid :D
Kitty
GT-tok
Inlägg: 149
Blev medlem: ons nov 19, 2008 01:18
Ort: Skaraborg
Kontakt:

Inlägg av Kitty »

Jag rekommenderar starkt att du kör med kopparrör, håller bra och dom är rätt lätta att forma också. Biltemas funkar utmärkt, kostade nog runt 200 spänn för 5 meter. Försök lokalisera läckaget innan du byter, det kommer spara dig massa tid om det läcker på fler ställen.. :roll:
Kopparrören funkade ockå finfint att få igenom det fästet som ledningarna går igenom mellan torpedväggen och värmeplåten ifall det är där det läcker. Kan nog ordna fler bilder ifall det behövs! *yes*

Jag skarvade ihop kopparrören med bränsleledningarna med vanlig bränsleslang i gummi. Funkar kanon.
krill3
GT-diggare
Inlägg: 68
Blev medlem: fre aug 08, 2008 12:39

Inlägg av krill3 »

Kitty skrev:Jag rekommenderar starkt att du kör med kopparrör, håller bra och dom är rätt lätta att forma också. Biltemas funkar utmärkt, kostade nog runt 200 spänn för 5 meter. Försök lokalisera läckaget innan du byter, det kommer spara dig massa tid om det läcker på fler ställen.. :roll:
Kopparrören funkade ockå finfint att få igenom det fästet som ledningarna går igenom mellan torpedväggen och värmeplåten ifall det är där det läcker. Kan nog ordna fler bilder ifall det behövs! *yes*

Jag skarvade ihop kopparrören med bränsleledningarna med vanlig bränsleslang i gummi. Funkar kanon.

Det är fint med sådant trevligt och hjälpsamt folk :D

Tack för tipsen må jag med säga, ska ta och kolla när jag får tid, blir ng till helgen eller lovet :)
Skriv svar