Jag har tyvärr fått veta att ledningen ska vara kass så att det läcker. Innan jag börjar riva i det hela så undrar jag hur ledningen går. någom som har en ritning på det eller kan förklara? Vore himmla bra ifall jag fick veta det så jag kan starta upp han så fort som möjligt
MVH, Kristoffer Eklund
Bränsle ledningen
Det är väldigt vanligt att det läcker strax under batteriet, kolla i slutet på Kitty:s precis uppdaterade tråd. Hon har precis lagat det på sin.
http://bilsnack.com/gt/viewtopic.php?t=3155
Jag bytte ut rören på min gamla GT, köpte dyra originalrör för sammanlagt 1400-1500kr för många årsedan. De var INTE lätta att byta... Många drar slang istället av vad jag har hört, det är nog "lite" enklare och billigare...
http://bilsnack.com/gt/viewtopic.php?t=3155
Jag bytte ut rören på min gamla GT, köpte dyra originalrör för sammanlagt 1400-1500kr för många årsedan. De var INTE lätta att byta... Många drar slang istället av vad jag har hört, det är nog "lite" enklare och billigare...
Jag rekommenderar starkt att du kör med kopparrör, håller bra och dom är rätt lätta att forma också. Biltemas funkar utmärkt, kostade nog runt 200 spänn för 5 meter. Försök lokalisera läckaget innan du byter, det kommer spara dig massa tid om det läcker på fler ställen..
Kopparrören funkade ockå finfint att få igenom det fästet som ledningarna går igenom mellan torpedväggen och värmeplåten ifall det är där det läcker. Kan nog ordna fler bilder ifall det behövs!
Jag skarvade ihop kopparrören med bränsleledningarna med vanlig bränsleslang i gummi. Funkar kanon.
Kopparrören funkade ockå finfint att få igenom det fästet som ledningarna går igenom mellan torpedväggen och värmeplåten ifall det är där det läcker. Kan nog ordna fler bilder ifall det behövs!
Jag skarvade ihop kopparrören med bränsleledningarna med vanlig bränsleslang i gummi. Funkar kanon.
Kitty skrev:Jag rekommenderar starkt att du kör med kopparrör, håller bra och dom är rätt lätta att forma också. Biltemas funkar utmärkt, kostade nog runt 200 spänn för 5 meter. Försök lokalisera läckaget innan du byter, det kommer spara dig massa tid om det läcker på fler ställen..
Kopparrören funkade ockå finfint att få igenom det fästet som ledningarna går igenom mellan torpedväggen och värmeplåten ifall det är där det läcker. Kan nog ordna fler bilder ifall det behövs!
Jag skarvade ihop kopparrören med bränsleledningarna med vanlig bränsleslang i gummi. Funkar kanon.
Det är fint med sådant trevligt och hjälpsamt folk
Tack för tipsen må jag med säga, ska ta och kolla när jag får tid, blir ng till helgen eller lovet