gt me 272 grades kamm

Har hamnar det GT-snacket som inte passar i någon av de andra forumen.
zlobo
GT-fanatiker
Inlägg: 1335
Blev medlem: mån maj 21, 2007 13:25
Ort: V�xj�
Kontakt:

gt me 272 grades kamm

Inlägg av zlobo »

hät har ni en Gt med 272 grades kam o 2,5" system så nu kan ni jämföra lite hur pigg den e me 272grader
http://www.youtube.com/watch?v=baFGaok0zMM
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Användarvisningsbild
rallytobbe
GT-fanatiker
Inlägg: 566
Blev medlem: sön apr 03, 2005 14:47
Ort: Tran
Kontakt:

Inlägg av rallytobbe »

verkar gå rätt gött :D riktigt varv villig isf *yes*
Nästan så man ångrar att man inte tog en 272 gr istället
Jojjan
GT-fanatiker
Inlägg: 921
Blev medlem: fre okt 20, 2006 10:00

Inlägg av Jojjan »

Skar motorn efter 15 sekunder eller tröttnade man på att filma efter den tiden? :wink:
zlobo
GT-fanatiker
Inlägg: 1335
Blev medlem: mån maj 21, 2007 13:25
Ort: V�xj�
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Användarvisningsbild
blueman83
GT-fanatiker
Inlägg: 931
Blev medlem: fre nov 09, 2007 02:32
Kontakt:

Inlägg av blueman83 »

Trevligt. *yes*

Med maximal lättad svänghjul och titanretainers så varvar nog 5:orna ut ännu fortare?

När det är dags för mig att välja kamxaxel till motorbygget så står valet mellan:

Alt. 1
Schrick.
Passar: Audi 5-cyl. 2V

Kamlyft i mm: 11,0. Duration/spridningsvinkel: 272/272/110.
Öppningstider: 26-66-66-26. Ventillyft i ö d: 2,1.
Ventilspel i mm: 0,35/0,45.
Lämplig ventilfjäder: 013.02.062 /026.
Insprutn. motorer 81-

Alt.2
Catshams.
Passar: 5-Cyl 81-84 Mek Tryck

Kamlyft(m.m.): 10,82
Ventillyft(m.m.): 10,82
Öppnings-vinkel för insug/avgas spridningsv.: 280/280/110
Öppningstider: 33-67-73-27
Ventil lyft ö.d: 2,21/1,55
Anv.omr.: Sport
Skriv svar