Vårservice avslutad.

Har hamnar det GT-snacket som inte passar i någon av de andra forumen.
Användarvisningsbild
Christian_J
GT-fanatiker
Inlägg: 272
Blev medlem: fre okt 08, 2004 20:49
Ort: S
Kontakt:

Vårservice avslutad.

Inlägg av Christian_J »

Hej allihop, det var länge sen!

Nu är det snart sommar och GTn är vårrustad, har precis avslutat ett tvådagars miniprojekt.

+ Monterat nytt expansionskärl, ny termostat, bytt en kylarslang samt spolat ur kylsystemet.
+ Vaccumluftat kopplingseländet, får se hur länge den fungerar bra i år. Den har strulat tidigare men tar ingen bromsvätska..? :?:
+ Bytt samtliga vaccumslangar och lagat en läcka i insugsbälgen.
+ Inspekterat och tätat läckande servostyrningsslangar samt bytt ATF olja.
+ Inspekterat kamrem och ställt tändningen statiskt & dynamiskt. Visst ska den dynamiska inställningen ske utan vaccumslangen ansluten?
+ Demonterat ett par extraljus så att man kan se grillen igen... :lol:
+ Bytt växellådsolja, som jag tänkt göra i 4 år eller så, den gamla var blä!

Något blev annorlunda efter avslutat jobb för jag var tvungen att justera tomgången lite, avgasvärdena hos bilprovningen de senaste år tyder på att hon gått snålt. Kanske några små tjyvluftläckage som försvunnit nu..?

Ska nog knäppa några bilder när vädret tillåter...

Mvh

/Christian
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Fasiken vad roligt att "se" dig igen och att det verkar som att Ni (både familj och GT:n) mår väl :D

Ni kommer väl på träffen i sommar?
Användarvisningsbild
Christian_J
GT-fanatiker
Inlägg: 272
Blev medlem: fre okt 08, 2004 20:49
Ort: S
Kontakt:

Inlägg av Christian_J »

Fasiken vad roligt att "se" dig igen och att det verkar som att Ni (både familj och GT:n) mår väl

Ni kommer väl på träffen i sommar?
Jo, vi mår fint allihop. Tyvärr krockar träffen med tillökning i familjen, bara ett par dagar som skiljer. Tror inte det vore superpopulärt och åka på bilträff då. Man får välja sina strider, nästa år så... 8)

Jag och GTn har precis varit ute och attackerat en kurvig 70-väg, hon går fint men till nästa år tror jag det är hjulupphängningen som ska få sig en översyn. Det knirrar och gnisslar lite här och var, förmodligen torra gummidetaljer?

Lite nya bussningar, sänkfjädrar och stötdämpare på önskelistan alltså. :D

mvh

/Christian
Skriv svar